Someren A1 wint op eigen sportpark van Bekkerveld A1

A-junioren zaterdag, A1, 4e divisie D

19 september 2015 15:00

Lenssen, K.

Op de 19de september stond alweer de derde competitie wedstrijd op het programma, dit maal tegen Bekkerveld. Zij waren zijn net als wij vorig jaar kampioen geworden in de hoofdklasse en gingen vol goede moed het nieuwe seizoen in.

Het eerste kwartier  was dramatisch voor ons, want Bekkerveld kreeg kans op kans doordat we totaal niet goed opgesteld stonden. Gelukkig beproefden ze niet hun geluk en stond het dus nog 0-0. Hierna pakten we eindelijk de draad op en pakten we een mooie kans via Luc die de bal op de lat schoot. Gedurende de wedstrijd kregen we er steeds meer grip op en hieruit ontstonden verschillende kansen, maar vooralsnog viel er aan beide kanten geen doelpunt. We gingen dus rusten met een 0-0 stand.

De tweede helft begon zoals we hem de eerste helft geëindigd waren, we hadden de wedstrijd in handen, maar dit leidde niet echt tot uitgespeelde kansen. Rond het midden van de tweede helft kreeg Bekkerveld een gigantische kans om de 0-1 te scoren, maar dit werd voorkomen door een sublieme redding van Martin. Hierdoor kregen we een boost om zelf weer eens vol op de aanval te gaan. Dit leidde tot een paar goede kansen, maar wederom niet tot een goal. Totdat we in de 72ste minuut een vrije trap net buiten de zestien kregen. Dit was een prooi voor Luc, hij legde de bal klaar en schoot hem perfect in de korte hoek zodat de keeper kansloos was, 1-0. De opkomende twintig minuten waren zenuwslopend voor beide teams. Maar doordat we voor elke bal vochten en het publiek ons op sleeptouw nam, lukte het om de overwinning over de streep te trekken en zo in de competitiestand door te stomen naar de vierde plaats.

Volgende week zal er wederom een belangrijke wedstrijd zijn, dit maal uit tegen Venlosche Boys die de derde plaats bezet houden op dit moment. Hopelijk komen jullie de volgende wedstrijd ook weer kijken om ons zo naar de overwinning toe slepen!

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)