ST Someren/NWC wint eerste wedstrijd na de winterstop tegen Berghuizen

7574PG
OLDENZAAL
tel. 0541-514348

Zondag hadden we een lange rit voor de boeg. 2,5 uur in de bus naar Oldenzaal. Eenmaal daar even de benen strekken en klaarmaken voor de wedstrijd. De eerste van dit seizoen tegen FC Berghuizen. Na een aantal keer verzet te zijn, kon er om 12:30 afgetrapt worden. Ons doel was duidelijk, winnen. Dit was ook te zien aan de strijd waarmee we de wedstrijd begonnen. Duels werden gewonnen en er werden kansen gecreëerd. In de 22e minuut resulteerde dit tot een goal. Een voorzet van Lotte werd bij de tweede paal opgepakt door Ilse, die via een tegenstander de bal bij Elisa kreeg. Die dacht niet na en schoot de bal snoeihard met links in de goal. Een verdiende 0-1 voorsprong! We gingen door met het goede spel. Nog een goede kans voor Lotte die voorlangs schoot en nog een aantal kleinere kansen. In de 35e minuut was het Daisy die een perfecte steekbal gaf op Elisa. Die de bal van buiten de 16m wederom snoeihard in de goal schoot. 0-2. Berghuizen heeft ook genoeg kansen gehad in de eerste helft maar deze werden uitstekend gered door Iris. 0-2 ruststand.

We moesten het goede spel van de eerste 35 minuten oppakken en meer de tweede ballen winnen. Dit werd dan ook gedaan. Met een wissel probeerde we de centrale verdedigers vast te zetten waardoor ze niet op konden komen. Dit lukte nog steeds af en toe maar Berghuizen creëerde geen echte kansen meer. Elisa had nog een goed schot op de kruising. In de blessuretijd werd er terecht een buitenspelgoal afgekeurd. Al met al een goede overwinning. Waarbij we ook nog eens de 0 hebben gehouden!

Omdat deze wedstrijd nog hoorde bij de eerste periode zijn we die als 3e geëindigd! Volgende week wederom een belangrijke wedstrijd die we weer moeten winnen om de mooie 5e plek te behouden! Dan spelen we thuis in Asten tegen Victoria boys. Een wedstrijd waarin we zeker nog iets goed te maken hebben.

Verslag: Lindsey Stultiens

SV Someren 1