Someren O23 houdt de drie punten in huis tegen De Valk

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Na twee weken geen wedstrijd voor de O23 van Someren door een afgelaste wedstrijd en de carnaval, mag er dan eindelijk op zaterdag 25-02-2023 de thuiswedstrijd van SV Someren 023-1 tegen De Valk 023-1 gespeeld worden. Een ploeg, waar thuis al twee keer van gewonnen werd. Echter bleek uit de tweede wedstrijd dat deze tegenstander een taaie kan zijn als er niet met de volle 100% inzet gevoetbald wordt.

Someren begint sterk aan de eerste helft en weet ook vele kansen te creëren. Het begint met een kopbal van Luc van Berlo die net naast het doel beland. Een volgende kans wordt gecreëerd uit een mooie actie aan de linkerkant van het veld die vervolgens voor gegeven wordt en snoeihard tegen de lat wordt gewerkt. Even later weet Stein zijn man in de zestien te passeren en schiet vervolgens in het zijnet. Gevolgd door weer een voorzet vanuit de linkerkant, waarbij Rick Vereijken goed van zijn man vrij weet te komen maar vergeet de bal in het doel te koppen. Vervolgens Krijgt Luc van Berlo nog een een-op-een na een mooie steekbal van Tim vd Boomen. Het lijkt er op dat hij de keeper op het verkeerde been weet te zetten maar na zijn schot op doel weet de doelman nog net met de punt van zijn schoen de bal naast het doel te werken. Vervolgen uit een corner van SV Someren weet de Valk te counteren en een man oog in oog te zetten met doel man Kevin Aben, die op goeie wijze de eerste grote kans van De Valk weet te stoppen. Er kan gezegd worden dat Someren de bovenliggende partij is in de eerste helft en dat is ook zeker aan de kansenverhouding te zien. Helaas, staat een beter spel en veel kansen niet altijd garant voor de winst in voetbal. Dat blijkt wel uit een van de laatste acties in de tweede helft waarbij de Valk in de 44ste minuut op voorsprong komt na een voorzet vanuit hun linkerkant. Resulterend in een domper voor SV Someren die een prima eerste helft speelde maar toch 0-1 achterstaat bij rust.

In de rust moet Mark Oudshoorn vanwege een blessure helaas het veld verlaten in ruil voor Daan van Vlerken. In de tweede helft lijkt Someren toch wat in hun spel geslagen te zijn na die klap net na rust. Het spel is in de tweede helft een stuk minder. Het bestaat voor een groot deel uit het ingezakt team van De Valk waar Someren niet door heen komt gespeeld. Met een corner weet Stein toch dicht bij een goal te komen waarbij hij de bal op de lat krulde. Uiteindelijk is ook Stein die in de 71ste minuut de bal krijgt na een voorzet die iedereen voorbij weet te gaan. Waarna hij naar binnen trekt en de bal keurig in de verre hoek weet te verwerken, 1-1! Dit zorgt voor wat opleving en het is nu zaak voor Someren om ook de winnende te maken om zo toch ongeslagen te blijven in de competitie. Na een steekbal van De Valk weet Kevin Aben op het juiste moment uit te komen om de bal weg te trappen, helaas raakt hij de bal verkeerd en komt hij zo in de voeten van de tegenstander. Deze schiet de bal van een behoorlijke afstand op het lege doel. Gelukkig weet Thijs Santegoeds zicht nog net op tijd voor deze bal te werken en zo de 1-2 te voorkomen. Helaas blijft het spel van de eerste helft uit en denkt centrale verdediger Thijs Santegoeds het heft maar in eigen handen te nemen door op een fenomenale manier een zwabberbal van een meter of dertig het doel in te werken. Na de prachtige 2-1 van Thijs in de 79ste minuut weet de Valk hun spits weg te sturen richting het doel van Kevin Aben. In de zestien aangekomen zet Rick Vereijken vanachter een sliding waarbij hij keurig de bal weg kan spelen. Na een goeie eerste helft waarbij er niet gescoord werd en een mindere tweede helft weet Someren toch de drie punten te pakken op de Potacker.

Someren staat nu aan kop met 12 punten uit 4 wedstrijden gevolgd door Deurne met 9 punten uit 4 wedstrijden en dus alleen tegen Someren verloren hebben. Het zaak om geen punten te laten liggen in het drukkere programma van volgende week, waarbij er op dinsdag en zaterdag moet worden gespeeld. De dinsdag van 1 maart zal de O23 de inhaal wedstrijd tegen SV Unitas’59 O23-1 thuis om 20:00 spelen.

Verslag: Brent Weekers