Someren 2 zet uitstekende start voort bij EHC 2 (0-6)

EHC Hoensbroek 2 (zon)

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

13 september 2015 11:30

Gilissen, W.

Op bezoek bij EHC uit Hoensbroek heeft Someren een ruime overwinning geboekt. Vanaf het begin was Someren duidelijk de bovenliggende partij en via doelpunten van Niek Smits, Freek van Bussel (4x) en Arco van Dijk werden de gastheren eenvoudig opzij gezet.

Someren startte, ondanks de lange busrit, sterk tegen de roodwitten van wie vorig jaar nog twee keer verloren werd. Al na vijf minuten kwamen de gasten namelijk op voorsprong. Een uitstekende hoekschop van Luuk Hoeben werd door Niek Smits prima binnengekopt. In het vervolg was Someren via Freek van Bussel en Arco van Dijk al dichtbij een treffer alvorens de score werd verdubbeld. Bij wederom een corner voor Someren was het ditmaal de keeper van de gastheren die Arco van Dijk omver duwde. De scheidsrechter legde de bal op de stip en deze werd door Freek van Bussel benut. In het vervolg van de eerste helft had Someren zichzelf moeten belonen en de wedstrijd moeten beslissen. Na goed druk zetten speelde Freek van Bussel de bal op de vrijstaande Nick Kusters maar Nick schoof de bal voor Someren langs de verkeerde kant van de paal. Niet veel later had ook Arco van Dijk de derde treffer op zijn schoen maar ook zijn inzet belandde naast in plaats van in het doel.

In de rust was het voor iedereen duidelijk dat de wedstrijd eigenlijk al beslist had moeten zijn. Omdat dit nog niet het geval was moest Someren voorkomen dat de aansluitingstreffer op het scorebord zou verschijnen. Toch hervatte Someren de wedstrijd matig. Zonder grote kansen weg te geven was het spel ondermaats en kende de blauwwitte formatie van Niels Roijakkers zijn slechtste periode van de wedstrijd. Deze werd echter afgesloten toen Arco van Dijk uit een volgende hoekschop alert reageerde en van dichtbij binnentikte. Hiermee was ook het laatste verzet gebroken en kon Someren naar hartenlust combineren en op zoek gaan naar meer doelpunten. Hierbij werd het geholpen door beide doelmannen. Frank van de Broek legde met een geweldige uittrap de bal achter de verdediging van EHC en vond Freek van Bussel. Freek twijfelde niet en schoot het leer ineens achter de matig opgestelde keeper van EHC. Vijf minuten later was het wederom raak via Freek van Bussel. Wederom handelde de keeper van de gastheren, onder druk van Rob van der Sluijs, matig door de bal in de voeten van Freek te koppen. Freek wist met dit buitenkansje wel raad en schoot de bal beheerst van een meter of 25 in het verlaten doel. Hiermee was de koek nog niet op voor Someren. Ditmaal was het Dennis Kanters die Freek van Bussel bereikte. Vrij voor de keeper bleef Freek wederom uiterst rustig en tekende zo voor zijn vierde treffer van dit duel. Na dit doelpunt vond de prima leidende scheidsrechter het welletjes en floot meteen voor het einde van de wedstrijd.

Door wederom een ruime overwinning gaat Someren aan de leiding in de reserve hoofdklasse, net voor Blauw-Geel ’38 en UDI ’19 die net als Someren het volle pond hebben gehaald. Volgende week een serieuze test als Someren op bezoek moet bij UDI. De aftrap van deze wedstrijd zal plaatsvinden om 11.00 uur.

Opstelling Someren: Frank van de Broek; Tom van de Ven, Rob van Santvoort (C), Niek Smits (75. Ron van Stratum), Pim van Otterdijk; Geert Raijmakers (78. Robert van Lierop), Dennis Kanters, Luuk Hoeben; Arco van Dijk (70. Rob van der Sluijs), Freek van Bussel, Nick Kusters (78. Devi Fondon).

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)