Ruime overwinning Someren 2 op Volharding 2 in seizoensouverture (5-1)

RKVV Volharding 2 (zon)

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

6 september 2015 11:00

Heugten, P.A.J. van

Met een prima overwinning op Volharding uit Vierlingsbeek heeft Someren zich uitstekend hersteld van het bekerdebacle van vorige week zondag. Met prima druk zetten en enkele prachtige aanvallen werden de gasten kansloos gelaten. Namens Someren scoorden Freek van Bussel (2x), Nick Kusters, Rob van Santvoort en Arco van Dijk.

Someren startte de wedstrijd erg sterk en binnen twee minuten had dit al tot twee keer toe in de score tot uitdrukking kunnen komen. Eerst was het Freek van Bussel die de bal aflegde in plaats van zelf binnen te schieten en vervolgens was het Dennis Kanters die de bal uit een afgeslagen hoekschop net naast de kruising schoot. Ook een als voorzet bedoelde bal van Freek van Bussel hielp de gastheren niet aan de verdiende voorsprong doordat de bal via de keeper en de onderkant van de lat op, in plaats van over, de doellijn stuiterde. De gasten stelden hier twee afstandschoten tegenover maar doelman Tim Vinken stond, onder meer met een prachtige zweefduik, prima op zijn post. Dichterbij was Volharding toen uit een vrije trap de bal op de buitenkant van de paal belandde. Na ongeveer 25 minuten spelen kwamen de gastheren dan toch op voorsprong. Freek van Bussel kwam goed door over links, was sterker dan zijn tegenstander en schoot de bal met rechts tegen de touwen. Vervolgens had Someren de voorsprong meerdere malen uit moeten breiden, zeker toen Rob van der Sluijs vrij voor de doelman opdook. Zijn lob belandde echter net naast het doel. Bij een snelle uitbraak stond het echter ineens gelijk. De linksbuiten werd prima de diepte in gestuurd en hij schoof de bal, vrij voor doelman Tim Vinken, in het doel. Someren leek even de weg kwijt maar na ongeveer 40 minuten spelen was daar Nick Kusters. Met links wipte hij de bal langs zijn tegenstander om vervolgens ineens met zijn mindere rechter de bal achter de doelman te volleren.

Ook na rust startte Someren uitstekend. Enige verschil met voor rust was dat Someren zich ditmaal wel beloonde. Een vrije trap van zo’n 30 meter werd door Freek van Bussel ineens op doel gevuurd. De doelman van Volharding verwerkte de inzet matig en Rob van Santvoort was er als de kippen bij om de bal in het doel te schieten. In het vervolg had Someren de wedstrijd volledig onder controle behalve toen een verkeerde pass achterin een enorme kans inleidde op de aansluitingstreffer. Tot opluchting van heel Someren belandde de inzet naast het doel. Toen Volharding achterin ook nog eens één-op-één ging spelen werden de kansen voor Someren nog groter. Met enkele prima uitbraken verschenen de Somerense voorwaartsen met enige regelmaat achter de verdediging van Volharding. Was het Dennis Kanters die vrij voor de doelman een breedtepass van Arco van Dijk net niet onder controle wist te krijgen, via nogmaals Freek van Bussel en Arco van Dijk werd de score alsnog verder opgevoerd. Beiden bleven oog-in-oog met de doelman zeer koel en drukten zo het krachtsverschil alsnog uit in de score. De laatste kans was voor de gastheren maar uit een diepe corner werd de bal net naast het doel getikt. Vervolgens floot de uistekend leidende scheidsrechter voor het laatst.

Met deze prima overwinning gaat Someren op doelsaldo aan de leiding. Volgende week wachten de reserves van EHC/Heuts die vorig jaar twee keer de sterkste bleken in de onderlinge confrontaties. De aftrap op sportpark ‘De Dem’ vindt plaats om 11.30 uur.

Opstelling Someren: Tim Vinken; Luc Reinders (65. Tom van de Ven), Rob van Santvoort (C), Niek Smits, Pim van Otterdijk; Joost van der Velden (65. Geert Raijmakers), Dennis Kanters, Dirk Hurkmans; Rob van der Sluijs (38. Arco van Dijk), Freek van Bussel (80. Ron van Stratum), Nick Kusters.