Someren O23 boekt belangrijke overwinning op De Valk

5555JA
VALKENSWAARD
tel. 040-2014789

Op zaterdag 26 maart heeft Someren een belangrijke wedstijd voor de boeg staan tegen De Valk. Na de zware domper van vorige week, waarbij Someren puntenverlies leed tegen kampioensconcurrent Deurne, is het van groot belang dat Someren deze pot wint om in de race voor het kampioenschap te blijven. Someren staat op dit moment nog 3 punten los en kan zich het niet veroorloven om nogmaals te verliezen.

Someren begint de wedstrijd scherp en zet De Valk goed onder druk. Er ontstaan al snel grote kansen voor Someren en ze komen na 8 minuten al op 0-1 voorsprong. Door een goede aangesneden corner van Stein Deerns heeft de Valk veel moeite met het verwerken van de bal, Rick Vereijken heeft goed positie genomen op rand 16 meter en krijgt de bal voor zijn voeten en schiet deze weergaloos binnen. Daarna blijft Someren goed druk zetten en ontstaan er veel kansen. In de 39e minuut is het weer raak voor Someren en maakt Stein Deerns een geweldige actie waarbij hij zijn tegenstander met een panna uitspeelt en de bal vervolgens mooi in de verre hoek plaatst. Someren wil de wedstrijd in de eerste helft al beslissen en zet wederom goed druk op de verdediging van de thuisploeg, die veel moeite heeft met het opbouwen van achteruit. In de 43e minuut weet Tom Lintermans de bal te bemachtigen en geeft een goede voorzet vanaf de zijkant en speelt de bal bij Luc van Berlo in de voeten. Luc kapt de man voor zich uit en schiet de bal koelbloedig binnen waardoor Someren op een 0-3 voorsprong komt.

Na rust zakte Someren iets in en werden er wat minder kansen gecreëerd, in de 60e minuut voert Someren nog een aantal wissels uit en komen Tim van de Boomen en Kevin Tomassen het veld in voor Rico Sonnemans en Luc van Berlo. Someren speelt in de 2de helft wat passiever en er ontstaan niet veel grote kansen meer. In de 80e minuut wordt er nog een wissel doorgevoerd en komt de lang geblesseerde Brent Weekers het veld in voor Tom Lintermans. In de 89e minuut creëert Someren nog een goede aanval waarbij Rick Vereijken de bal in de voeten krijgt, hij schiet hem vanaf de 16 meter geplaatst in de verre hoek waardoor de stand op 0-4 komt. Enkele minuten later fluit de scheidsrechter voor het eindsignaal en wint Someren overtuigend met 0-4 van De Valk.

Door deze overwinning houdt Someren de kampioensconcurrent op een achterstand van 3 punten en heeft Someren alles in eigen hand. Volgende week speelt Someren uit tegen DBN die op dit moment op de 3e plaats staan. Tot dan!

Verslag: Tijn Welten