Someren O23 pakt de drie punten uit bij Haarsteeg

5251CW
VLIJMEN
tel. 073-5113926

Op zaterdag 4 maart stond voor de O23 van Someren een belangrijke uitwedstrijd op het programma. Na eerder in de week thuis te hebben gewonnen van De Valk en Unitas’59 was het nu de taak aan Someren om de drie punten te pakken op bezoek bij de nummer 3 van de competitie VV Haarsteeg.

Someren begon goed aan de wedstrijd en had het betere van het spel. Echter was de eerste grote kans van de wedstrijd voor de thuisploeg. Na een pass vanuit het middenveld werd de rechtsbuiten van Haarsteeg in de diepte aangespeeld waarna hij alleen op de keeper afging. Hij probeerde de bal met een punter in het doel te werken maar schoot net naast. Na eerder al een paar keer goed druk te hebben gezet op de keeper van Haarsteeg werd Someren hier in de 21ste minuut voor beloond. Na goed druk zetten van Luc en Tim wist de laatst genoemde de lange bal van de keeper te blokken waarna de bal in het doel belandden. In de 26ste minuut verdubbelde Someren de voorsprong naar 0-2. Deze keer was het Klaas die een foute bal van de keeper afdwong, deze belandde uiteindelijk bij Tim die met een stift zijn tweede van de wedstrijd maakte. In de 30ste minuut was het wederom raak voor Someren. Luc schoot een vrije trap hard binnen waardoor de keeper kansloos was. Na een goede eerste helft ging Someren de rust in met een 0-3 voorsprong.

Na de rust zakte Someren iets meer in dan in de eerste helft waardoor ze wat minder voor de goal van Haarsteeg kwamen. Echter gaf Someren in de tweede helft ook geen kansen meer weg. Zelf kreeg Someren nog een paar kansen om de scoren uit te breiden maar deze werden niet benut. De grootste kans in de tweede helft was voor Luc die de bal in eerste instantie voorbij de keeper schoot, maar de keeper kon de bal uiteindelijk nog net voor de lijn weghalen. Hierdoor eindigde de wedstrijd in een verdiende 0-3 overwinning voor Someren.

Door deze overwinning blijft Someren ongeslagen in de competitie en verstevigen ze de koppositie. De volgende wedstrijd op het programma is de belangrijke thuiswedstrijd tegen concurrent Deurne op 18 maart om 17:30. Tot dan!