Bekeravontuur Someren eindigt in ’t Hout

5706VW
HELMOND
tel. 0492-538649

Mierlo-Hout – Met een enigszins geïmproviseerd basisteam ging Someren van start tegen Mierlo-Hout. Al binnen zes minuten kwam de thuisclub na een veldverwijzing met tien man te staan. Someren slaagde er echter niet in om de wedstrijd met een man meer te domineren. Na negentig minuten stond er nog altijd een brilstand op het scorebord en moesten strafschoppen de beslissing brengen. Mierlo-Hout won met 5-4 en bekert verder.

Someren begon vanwege blessures, vakantie en ziektegevallen met een opstelling die je niet meteen zou verwachten. Het wedstrijdverloop zat de Somerenaren zeker niet tegen: de doorgebroken Maico Meulen werd in de zesde minuut vastgehouden door zijn directe tegenstander en dat betekende een rode prent voor Wessel Aerts. De thuisclub moest de rest van de wedstrijd verder met tien man. Someren kreeg daarna mogelijkheden via Justin Hoeben, Thijs Martens en Maico Meulen, maar gescoord werd er niet. Mierlo-Hout was in ondertal overigens niet de mindere en kreeg ook kansen. Yasin Magazi was enkele keren gevaarlijk, maar de beste mogelijkheid was voor Thom Meeuwsen. Op slag van rust trof hij van afstand de paal.

In de tweede helft werden Koen de Louw en Max Sonnemans al snel ingebracht en werd Someren geleidelijk aan wat sterker. Rond het uur kregen de gasten een levensgrote kans via invaller Koen. Hij passeerde de doelman en schoof de bal aansluitend niet in het lege doel, maar in het zijnet. Ook kleinere mogelijkheden van Nick de Louw, Max Sonnemans en Mike Verdonschot leverden geen doelpunt op, dus volgde er een strafschoppenserie.

Mierlo-Hout won en speelt in de vierde ronde van de districtsbeker tegen Wittenhorst. Someren kan zich volledig gaan richten op de competitie en speelt komende zondag thuis tegen BSV Limburgia.

Penaltyverloop:
Danny van Hout 1-0            Max Sonnemans 1-1
Thom Meeuwsen 2-1          Nick de Louw 2-2
Chafik Mezziani 3-2            Thijs Martens 3-3
Rick van de Ven  ----           Luc Bouwmans 3-4
Martijn van Thiel 4-4           Koen de Louw  ----
Dani Deelen 5-4                  Mike Verdonschot -----

Opstelling Someren:
Kevin Aben, Bart Hurkmans, Kevin van de Voort, Nick de Louw, Thijs Martens, Joep Wijnen, Bob van Zon (62. Max Sonnemans), Luc Bouwmans, Maico Meulen (79. Tim van den Boomen), Mike Verdonschot, Justin Hoeben (55. Koen de Louw).

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Luca Engelbragt en Jelle Sleegers

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)