Someren A1 boekt eerste competitie zege tegen RPC A1

A-junioren zaterdag, A1, 4e divisie D

12 september 2015 14:30

Dinter, M. van

Nadat Someren doordeweeks voor de beker al had gewonnen was het nu tijd om de eerste overwinning te boeken voor de competitie. Dit moesten we doen met de nog altijd geblesseerde Luc Bouwmans en Tom Hoeben. Hierdoor reisden Someren met 13 fitte spelers af richting Eindhoven.

Someren begon rommelig aan de wedstrijd en kreeg niet echt de controle over de wedstrijd. Toch kwam het na een kleine 20 minuten op voorsprong na een goede aanval die werd op gezet door Justin Hoeben. Via Mike Verdonschot kwam de bal bij Tom van de Bogaart die het overzicht goed bewaarde en de bal terug legde op Justin Hoeben, die schoot de bal op goal maar deze werd van richting veranderd en met een portie geluk kwamen we op 0-1. Someren verspeelde deze wel heel snel en gemakkelijk en binnen de minuut lag de bal na een defensieve fout alweer in het net, 1-1. Someren probeerde hierna de rug te rechten. Dat lukte aardig, Someren kwam weer op voorsprong. Opnieuw was er een hoofdrol weggelegd voor Justin Hoeben die na een kaats met Dirk Driessen met de bal aan de wandel ging, twee man zijn hielen liet zien en hierna ook nog de keeper omspeelde. Hij hield goed het overzicht hield en legde de bal terug op Tom van de Bogaart die de bal door de benen van een RPC verdediger speelde en hierdoor tekende voor de 1-2. 10 Minuten voor rust ging het toch weer mis, RPC kwam toch weer langs zij, 2-2. Someren kon weer van vooraf aan beginnen. en kreeg voor rust nog 1 grote kans. Na een goede voorzet van Jordy van Lunsen kopte Nick van Houts de bal hard op de lat. Kort voor rust ging er een speler van RPC 2 keer kort achter elkaar over de grens en de scheids bestrafte beiden keren met een gele kaart, hierdoor moest de speler van het veld. Dit was een meevaller voor Someren.

In de rust werd alles nog even goed gezet zodat we na de rust er een overwinning uit hoopten te halen. Someren begon dan ook agressief aan de 2de helft en dit leidde tot een aantal kansen maar die werden onbenut gelaten. 10 Minuten na de rust werd er gewisseld, Bram van Dijck werd naar de kant gehaald en hiervoor kwam Maxime Hollanders op het veld. Someren probeerde hiermee een doorbraak te forceren en die kwam. Jordy van Lunsen kreeg de bal van Sebastiaan ten Bruggen Cate, nam aan gaf de bal af aan Justin Hoeben die de bal in een keer goed terug gaf in de loop van Jordy die de bal zonder na te denken achter de keeper schoot, 2-3. Someren had de gewenste voorsprong. Hierna kwamen er nog een paar kansen voor Someren die opnieuw niet af werden afgerond. Hierdoor bleef RPC hoop houden en kreeg ook nog een goede mogelijkheid, deze kwam tot opluchting van Someren op de lat terecht. 10 Minuten voor tijd zorgde Justin Hoeben voor de beslissing die na een lange bal als eerste reageerde en de bal rustig binnen schoof, 2-4. Hiermee was de wedstrijd binnen voor Someren.

Hard werk werd gelukkig deze week wel beloond en hiermee is de eerste winstpartij binnen. We hopen dat we dit een goed vervolg kunnen geven in de volgende wedstrijd tegen Bekkerveld A1 om 15.00 uur op ons eigen sportpark de Potacker!

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)