Beker: Someren A1 verliest in Panningen

A-junioren, A1, Groep 1 12

24 oktober 2015 15:00

Lenssen, K.

Na een uitstekende 0-3 overwinning, in en tegen Boekel Sport A1, stond afgelopen zaterdag onze laatste groepswedstrijd voor de beker op het programma. Dit keer tegen ST Panningen/Egchel A1, die de 2e plaats bezet in de 1e klasse.

Om 15:00 uur werd er door Someren afgetrapt. We begonnen erg rommelig en wisten niet altijd waar we de bal kwijt moesten, met als gevolg dat er te vaak de lange bal werd gegeven. Daardoor gaven we Panningen het idee dat ze wel eens konden gaan stunten, en zij begonnen hierdoor meer te voetballen. De duels werden nauwelijks gewonnen wat vervolgens zorgde voor een aantal gevaarlijke momenten in het voordeel van de tegenstander. Someren had in de eerste helft één grote kans, die van de voeten van Jordy van Lunsen af kwam. Deze werd na een mooie actie net over de goal getikt door de keeper.

In de rust was er niet veel goeds aan te merken op het spel dat we lieten zien. De duels moesten meer gewonnen worden en er moest veel meer actie komen. We mochten de tegenstander absoluut niet onderschatten en moesten in de tweede helft gaan knallen.

We wisten wat ons te doen stond in de tweede helft. Someren kwam sterker de kleedlokalen uit, de duels werden gewonnen en de acties waren aanwezig. Dit resulteerde in een reeks aan kansen, een schot van Mike Verdonschot dat net over ging en een schot van Tom van den Bogaart dat de keeper nog net kon keren. Na 60 minuten spelen was het dan eindelijk raak. Na een mooie pass van Justin Hoeben was het Danny Welten die de bal rustig langs de keeper schoot en daarmee de 0-1 op het scorebord zette. Helaas dachten we er na deze goal al te zijn. Panningen zette heel Someren onder druk en Someren kon enkel nog hopen op goede counters. Na 82 minuten kwam de thuisploeg langszij en was het voor Someren de taak om niet nog een goal tegen te krijgen. Helaas viel deze enkele minuten later alsnog, en werd het zo 2-1 in het voordeel van Panningen. Dat het voor ons uiteindelijk niet nog erger is geworden, hebben we te danken aan Martin die een penalty en de daarop volgende rebound wist te keren.

Door dit resultaat eindigen we als 2e in de poule, en bekeren we toch verder.

Dit resultaat is om snel te vergeten, maar er moet natuurlijk aan gewerkt worden om aankomende zaterdag de thuiswedstrijd tegen MMC Weert A1 te winnen. We hopen jullie daarom aanstaande zaterdag om 15:00 te zien op de Potacker!

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)