Eenvoudige zege Someren 2 bij ZSV (1-4)

ZSV 2 (zon)

Hoofdklasse HFD

20 november 2022 10:30

A.L. van Dijk

Sportpark De Kranenmortel
Kranenmortelweg 6 A
5753RG
DEURNE
tel. 0493-315548

In de tweede derby op een rij, hebben de reserves van Someren opnieuw gewonnen. Dankzij doelpunten van Jan Meulendijks (2x), Ties van Baars en Dawid Wieliczko, won het relatief eenvoudig in Zeilberg. Daarmee staat het met 16 punten uit 8 wedstrijden op een keurige derde plaats.

Vanaf het eerste fluitsignaal hadden de manschappen van trainer Salim Zeroual het betere van het spel. Had het team aan het begin nog de wedstrijd volledig onder controle, na 10 minuten kreeg ZSV toch de eerste mogelijkheden. Twee schoten gingen ruim naast het doel en ook toen Rik Bukkems de bal na een voorzet verkeerd raakte, belandde de bal langs de goal. De daaropvolgende corner bleef voor het doel van Someren hangen maar werd van dichtbij in de handen van doelman Wessel Pape geschoten. Aan de andere kant kwam Someren gevaarlijk door via Ties van Baars en Mike van der Loo maar beide keren leverden de voorzetten niets op. Ook een schot van Jan Meulendijks trof geen doel en werd gepareerd door de doelman. De rebound was ook niet aan Devi Fondon besteed. In het vervolg was eerst ZSV nog erg dichtbij de openingstreffer. Een prima schot belandde op de paal en de rebound die volgde, werd ternauwernood geblokt. In het vervolg nam Someren steeds meer het heft in handen. Eerst was het Ties van Baars die, na een prima actie van Devi Fondon, via de verdediger de bal op de paal tikte en niet veel later vond Rik Bukkems met een prima vrije trap Bob van Zon. Zijn inzet ging echter naast het doel. Niet veel later leek Devi Fondon gevaarlijk door te komen maar werd er nogal dubieus gevlagd voor buitenspel. Niet veel later was het wel raak. Devi Fondon nam met een vrije trap vanaf een ruime 35 meter het doel onder vuur. Doordat de doelman van de gastheren de bal niet onder controle kreeg, was het eerst Rik Bukkems die van dichtbij zijn geluk zocht. Zijn inzet werd nog knap gekeerd maar de volgende rebound was voor Jan Meulendijks die wel met succes het laatste zetje kon geven. Het erg late en onterechte vlagsignaal van de assistent scheidsrechter van ZSV volgde ditmaal tevergeefs. De gastheren waren nog eenmaal dichtbij de gelijkmaker maar een mooi schot van de linksbuiten zeilde net over het Somerense doel.

Na rust deed Someren heel snel zaken. Uit een ingooi van Rik Bukkems, belandde de bal na goed doorkoppen van Devi Fondon bij Ties van Baars. Die dacht niet na en nam de bal ineens op de slof. Met behulp van de blunderende doelman, werd de voorsprong verdubbeld. Niet veel later volgde ook de 0-3. Na goed druk zetten, bleef Devi Fondon in het vervolg erg rustig en bood Jan Meulendijks een niet te missen kans die dan ook van dichtbij binnen schoot. De wedstrijd leek in de tas maar het was ZSV dat snel iets terug deed. De buitenspelval van de gasten mislukte en vanaf de rechterkant van het strafschopgebied werd de bal prima langs de kansloze Wessel Pape geschoten. In het vervolg bleef Someren echter de bovenliggende partij en had het weinig moeite met de geelzwarten. ZSV probeerde het wel maar ontbrak simpelweg de kwaliteit en finesse om het hechte team van Someren te verontrusten. Sterker nog, het waren de blauwwitten die als enige nog echt aanspraak maakte op doelpunten. Eerst bracht de doelman nog prachtig redding toen Devi Fondon naar binnen kapte en goed uithaalde, vervolgens was het Ties van Baars die met twee kopballen van dichtbij net geen doel wist te treffen. Na een hoekschop voor de gasten was het echter alsnog raak. Na een slimme een-twee, ging Devi goed voorbij zijn tegenstander en vond hij bij de tweede paal de zeer alerte Dawid Wieliczko. Dawid tikte vervolgens simpel binnen. Uitblinker Devi Fondon was nogmaals dichtbij een doelpunt maar de doelman wist ditmaal met de voeten redding te brengen. Vlak voor tijd was het nogmaals Someren dat dichtbij een vijfde treffer was. Na een prachtige pass van Robert Janssen, legde Ties van Baars de bal prima terug op Dawid. Zijn poging belandde echter op de binnenkant van de paal. Hoogtepunt was nog de rentree van Norbert Maas die na lang blessureleed vlak voor tijd zijn rentree maakte.

Door deze overwinning heeft Someren inmiddels 16 punten uit 8 wedstrijden. Een uitstekende start die volgende week een vervolg moet krijgen tegen de nummer voorlaatst Nulandia. De aftrap op sportpark de Potacker vindt plaats om 11.00 uur.

Opstelling Someren: Wessel Pape; Niels van Santvoort, Rik Bukkems, Karel de Lau (C) (63. Joey Sonnemans); Bram Raijmakers (87. Norbert Maas), Mike van der Loo (63. Dawid Wieliczko), Bob van Zon (46. Tijn Welten), Robert Janssen; Ties van Baars, Jan Meulendijks, Devi Fondon.