Overtuigende zege Someren 2 op Berghem Sport (4-0)

Berghem Sport 2 (zon)

Hoofdklasse HFD

12 maart 2023 11:00

R.H.H.G. van Helden

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

In de thuiswedstrijd tegen Berghem Sport, hebben de reserves van Someren een eenvoudige en dikverdiende overwinning geboekt. Voor rust gingen de in het zwart gehulde Somerenaren matig met de kansen om en scoorde alleen Niels van Santvoort. Na rust was de thuisploeg efficiënter en boekte het via Ties van Baars (2x) en Luc van Berlo een ruime zege.

Vanaf de aftrap liet Someren de ploeg uit Berghem blijken wat de intenties waren. Er werd meteen een goede aanval op de mat gelegd maar spits Jan Meulendijks kon niet goed bij de voorzet om dit ook een passend vervolg te geven. Verder was de thuisploeg nog gevaarlijk na een schot uit een vrije trap en mikte Jan Meulendijks over en naast het doel. Aan de overzijde was Berghem gevaarlijk via de snelle en behendige linksbuiten maar ook zijn schot miste de juiste richting. Na deze voornamelijk kleine mogelijkheden was het Someren dat ineens twee enorme kansen kreeg om de score te openen. Eerst was het wederom Jan Meulendijks die gevaarlijk werd maar vrij voor de doelman werd zijn inzet met het nodige geluk gekeerd door de goalie. Niet veel later mocht Ties van Baars het ook proberen maar toen ook hij oog-in-oog met de keeper kwam, was laatstgenoemde de winnaar van deze strijd. Tussendoor was Ties ook nog dichtbij maar zijn schot van rand zestien belandde in het zijnet. Aan de overkant kwam Berghem niet veel verder dan een geblokt schot en een hachelijke situatie toen de bal na een hoekschop in de doelmond bleef hangen. In het vervolg brak een erg slordige fase van de thuisploeg aan waardoor de gasten iets meer in de wedstrijd kwamen. Tien minuten voor rust werd Someren echter weer wakker. Eerst was het nog een lage voorzet van Rik Bukkems die door Jan Meulendijks dusdanig getoucheerd werd waardoor ook Ties van Baars de bal net niet in het doel kon lopen maar een kleine vijf minuten voor rust was het alsnog raak. Ties van Baars stuurde ditmaal Niels van Santvoort de diepte in. Vrij voor de doelman liet Niels zien hoe het wel moet door rustig de keeper te omspelen en binnen te schuiven. Someren drukte meteen door en uit een corner was Ties van Baars wederom dichtbij een doelpunt maar nu werd zijn kopbal door de verdediger van de lijn gehaald. Meteen daarna tikte de doelman nog een diepe voorzet van Rik Bukkems ternauwernood onder de lat vandaan.

In de rust was het wel duidelijk, Someren was de bovenliggende partij maar moest niet verslappen en beter met de kansen omgaan. Dit gebeurde dan ook vijf minuten na de rust. Na een prima balverovering maakte Jan Meulendijks de bal vrij en speelde hij met een prachtige pass Ties van Baars in de diepte aan. Ties had zijn vizier nu wel op scherp staan en schoot de bal uiterst beheerst in de verre hoek. Niet veel later was het Rik Bukkems die invaller Luc van Berlo diep stuurde. Luc probeerde de bal tevergeefs te verlengen op Ties van Baars, daar waar zelf een poging ondernemen een betere optie leek. Op het uur spelen volgde echter alsnog de beslissing. Wederom werd Ties van Baars de ruimte achter de verdediging ingestuurd. Ties bleek iets egoïstischer te zijn, legde de bal niet af op Luc van Berlo maar maakte de bal met buitenkant voet prachtig af. Hierna kwam de wedstrijd in een definitieve plooi. Someren temporiseerde en Berghem had de strijd al lang en breed opgegeven. Het kwam dan ook niet verder dan een schot voorlangs waar doelman Wessel Pape niet van schrok. Daarbij kwam dat het tempo van de thuisploeg te laag lag om zelf ook nog de kansen aaneen te rijgen. Wel voegde het een kleine tien minuten voor tijd nog een vierde doelpunt toe aan het totaal. De prima spelende Bart Hurkmans stuurde Luc van Berlo de diepte in. Luc bleef vrij voor de doelman ijzig kalm en schoot de bal rustig binnen.

Al met al een eenvoudige overwinning waarbij Someren uitstekend gebruikmaakte van de geboden ruimte. Door de tweede opeenvolgende nederlaag van koploper Erp, wist de equipe van Salim Zeroual het gat naar de koppositie ook nog eens te verkleinen tot een punt. Rest ons nog om de spelers van de O23 en JO19-1 te bedanken voor het oplossen van de personele problemen.

Volgende week wacht echter de zware uitwedstrijd bij HVCH. Aftrap op Sportpark De Braaken vindt dan plaats om 11.30 uur.

Opstelling Someren: Wessel Pape; Rico Sonnemans, Karel de Lau (C), Joey Sonnemans (46. Kevin Tomassen; Norbert Maas (71. Bram Raijmakers), Bart Hurkmans, Tijn Welten (46. Luc van Berlo), Rik Bukkems, Niels van Santvoort; Ties van Baars (76. Rick van Bussel), Jan Meulendijks.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)