Someren 2 wint verdiend de burenruzie tegen NWC (1-0)

NWC 2 (zon)

Hoofdklasse HFD

13 november 2022 11:00

J.M.J. Regterschot

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

In een vooral rommelige wedstrijd hebben de reserves van SV Someren tegen de buurman uit Asten, de punten in eigen huis weten te houden. Na een vroeg doelpunt van Devi Fondon, hadden de Somerenaren het verdedigend uitstekend op orde en boekte het de vierde overwinning van het seizoen.

Na een wat aftastend begin, ontspon de Kanaalderby zich ineens in de 7e minuut van de wedstrijd. Het was Devi Fondon die hiervoor verantwoordelijk was. Hij kreeg de bal aan de linkerkant van het veld en begon aan een karakteristieke actie. Hiermee liet Devi drie verdedigers zijn hielen zien waarna hij de bal vanuit een moeilijke hoek binnen wist te schieten. In het vervolg ontstond er een voornamelijk rommelige wedstrijd. Someren had echter zijn zaakjes uitstekend op orde. Met name de backs, Joey Sonnemans en Rob Custers, wisten het dreigende gevaar van de Astense buitenspelers meestal in een vroegtijdig stadium in de kiem te smoren. Aan de andere kant wist Someren met enige regelmaat de bal te onderscheppen door goed druk zetten en de vele foutieve passes in de opbouw. Echter was het dan vaak zelf te slordig om dit ook uit te drukken in de score. Hierdoor gebeurde er voor de rust weinig verheffends maar was het Someren dat met de 1-0 voorsprong op zak, de wedstrijd onder controle had.

Dit beeld veranderde in de eerste minuten van de tweede helft. De gasten kwamen sterk uit de kleedkamer en Someren kwam nauwelijks aan de bal. Verder dan een kopbal ruim naast het doel, kwamen de oranjehemden echter ook niet. Someren nam gaandeweg de tweede helft weer meer controle over de wedstrijd maar nog voor het echt tot kansen kwam, was NWC aan de andere kant nog een keer gevaarlijk. Een ziedend schot vanuit een zeer moeilijke hoek, schampte de rand van de paal. De eerste kans voor Someren in de tweede helft was wel een hele grote. Goed doorkoppen van spits Jan Meulendijks op invaller Ties van Baars, bracht Ties in kansrijke positie. In eerste instantie werd zijn schot geblokt. Ties bleef echter alert en wist de bal weer in de doelmond te brengen. De twee pogingen die daarop volgden troffen echter ook geen doel. In deze fase werd de wedstrijd niet beter maar er gebeurde wel meer want de Astenaren namen aan de andere kant het Somerense doel nogmaals onder vuur. Een bekeken schot ging echter net naast de paal van het doel van Wessel Pape die de situatie onder controle had. In de vijf minuten die hierop volgden had Someren de wedstrijd in het slot moeten gooien. Eerst was het Niels van Santvoort die met een prachtig passje Devi Fondon bereikte in de zestien. Zijn schot werd echter door de goalie gered met de voeten. Niet veel later kwam de bal voor de voeten van Rik Bukkems. Hij had de keuze tussen een schot en een voorzet. Rik koos voor het laatste maar zijn voorzet was net te hard voor de volledig vrijstaande Devi, die de bal op een haar miste. Doordat Someren de wedstrijd niet besliste, bleef het spannend. De aanvoerder van NWC probeerde het over een andere boeg te gooien en deelde, na een prima actie van Rik Bukkems, een harde schop uit. De scheidsrechter toonde zich coulant door geel te trekken. De vrije trap werd door wederom Devi hard op doel gevuurd maar de doelman van de gasten wist redding te brengen. In het vervolg was Someren nog een keer dichtbij de tweede treffer maar Ties van Baars kopte uit een hoekschop van Mike van der Loo net over. Doordat NWC niets meer wist te creëren, sloot Someren de wedstrijd met een minimale voorsprong af.

Van hieruit willen we ook graag nog het licht laten schijnen op onze assistent trainer Daan Raijmakers als prins van de Meerpoel. Namens heel het tweede, van harte gefeliciteerd en dat gaat zeker een mooie carnaval worden!

Volgende week zondag wacht de uitwedstrijd tegen ZSV. Aftrap op Sportpark de Kranenmortel vindt plaats om 10.30uur.

Opstelling Someren: Wessel Pape; Joey Sonnemans, Maxime Hollanders, Karel de Lau (C), Rob Custers; Bart Hurkmans, Niels van Santvoort, Rik Bukkems (80. Mike van der Loo); Robert Janssen (56. Ties van Baars), Jan Meulendijks (80. Dawid Wieliczko), Devi Fondon.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)