Someren 2 in moeizame wedstrijd voorbij HVCH (2-1)

HVCH 2 (zon)

Hoofdklasse HFD

30 oktober 2022 11:00

D. van Veenendaal

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Door een overwinning op HVCH, hebben de reserves van Someren zich weten te handhaven in de subtop van de reserve hoofdklasse. In een moeizame wedstrijd, wisten de Somerenaren op karakter de punten in eigen huis te houden dankzij doelpunten van Devi Fondon en Mike van der Loo.

In het begin van de wedstrijd waren het de reserves uit Heesch die de wedstrijd probeerden te dicteren. Someren had het lastig maar wist zich staande te houden zonder echte kansen weg te geven. Dit resulteerde in een wedstrijd zonder al te veel kansen. Toen de eerste kans zich aandiende, was deze echter meteen raak. Het was linksback Sem Leenen die zeer goed instapte en twee man te snel af was en de bal vervolgens uitstekend op Devi Fondon speelde. Devi zocht zijn directe tegenstander op, passeerde hem en schoot de bal uitstekend laag in de benedenhoek. Na een ruime twintig minuten was het echter bij de eerste echte kans van de gasten ook meteen raak. Een mislukte buitenspelval leidde ertoe dat HVCH in een overtalsituatie kwam. De uitstekende rechtsbuiten ging goed door over rechts en wist de bal rustig onder doelman Ties van Baars door te schuiven. In het vervolg keerde Ties een schot van de gastheren uitstekend terwijl aan de andere kant Bob van Zon dichtbij een nieuwe voorsprong was. Na een mooie crossbal van Rik Bukkems op Devi Fondon, volgde een prachtige indraaiende voorzet. Bob dook goed op voor de doelman maar kwam een teenlengte tekort om de bal goed richting het vijandelijke doel te werken. Na 35 minuten was het echter alsnog raak. Een goede voorzet werd nog door de doelman weggewerkt alvorens deze diep in de zestien bij Devi Fondon terecht kwam. Na wat mooie bewegingen speelde Devi met buitenkant voet rechtsbuiten Mike van der Loo prachtig vrij. Mike dacht niet na en schoot het leer prachtig in de bovenhoek. Doordat een schot van de gasten van ruime afstand net langs de kruising zeilde, was dit ook de ruststand.

In de rust werden doelman Wessel Pape en Dirk Maas gebracht om ervoor te zorgen dat Someren de grip over de rechterkant zou krijgen. Hierdoor schoof invaller-doelman Ties van Baars door naar rechtsbuiten. Na de rust werd de wedstrijd echter alleen maar slordiger. Van twee kanten was het niet best en de strijd was het meest bepalend in dit deel van de wedstrijd. Vele acties strandden met een struikelpartij over de bal en het niveau werd er niet beter op. Wel was Someren dichtbij een uitbreiding van de voorsprong. Dit gebeurde vooral door goed drukzetten en Devi Fondon was daarin de gevaarlijkste man. Zo veroverde Devi de bal op de vijandelijke helft maar was zijn stift over de doelman net te hoog om de voorsprong te verdubbelen. Aan de andere kant waren de gasten gevaarlijk toen Someren niet kordaat ingreep bij voorzetten vanaf rechts. Zo maaide de spits net over de bal heen en bleef de bal, na niet goed ingrijpen bij een inworp, hangen in de doelmond. Gelukkig voor Someren liep dit echter prima af. Na een schot van afstad moest invaller doelman Wessel Pape nog redding brengen en ook de rebound werd prima verwerkt doordat Rik Bukkems zijn lichaam uitstekend gebruikte. Het slordige Someren had het moeilijk maar gaf niet al te veel kansen weg. Het niet al te verzorgde spel zorgde er echter ook voor dat het de wedstrijd niet vroegtijdig kon beslissen. Deze statusquo zorgde er uiteindelijk toch voor dat de punten in Someren bleven want na een ruime 90 minuten floot de uitstekend leidende scheidsrechter van Veenendaal voor het laatst.

Met tien punten uit vijf wedstrijden staat Someren op een mooie vijfde plek. Volgende week volgt de uitwedstrijd tegen Groene Ster uit Heerlen dat met hetzelfde puntenaantal maar een net iets beter doelsaldo, een plekje hoger staat. Aftrap op sportpark Pronsenbroek vindt plaats om 10.30 uur.

Opstelling Someren: Ties van Baars (75. Victor Amafina); Joey Sonnemans (46. Dirk Maas), Bart Hurkmans, Karel de Lau (C), Sem Leenen (61. Robert Janssen); Rik Bukkems, Bob van Zon, Niels van Santvoort; Mike van der Loo (46. Wessel Pape), Jan Meulendijks, Devi Fondon.