Someren 2 ruim voorbij Groene Ster (4-0)

Groene Ster 2 (zon)

Hoofdklasse HFD

26 maart 2023 11:00

F.M. van den Nieuwenhof

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

In de thuiswedstrijd tegen Groene Ster uit Heerlen, hebben de reserves van Someren een eenvoudige overwinning behaald. Het team waartegen de blauwwitten hun laatste nederlaag hadden geleden, was op sportpark de Potacker geen partij. Via doelpunten van Ties van Baars (2x), Niels van Santvoort en Devi Fondon werd dit uitgedrukt in de score.

Onder barre omstandigheden begon Someren uitermate sterk aan de wedstrijd. Het zette Groene Ster meteen vast op eigen helft en liet zien met niets minder dan drie punten genoegen te nemen. Dit leidde ook meteen tot resultaat. Na vijf minuten spelen mocht Someren een vrije trap nemen op de rand van de zestien. Jan Meulendijks ging net als vorige week achter de bal staan maar vond deze keer de vuisten van de doelman. De rebound belandde echter op vergelijkbare positie voor de voeten van Ties van Baars die knap meteen afdrukte en de keeper kansloos liet. Nog geen minuut later was Someren ook dichtbij een verdubbeling van de score. Ties van Baars brak door over de rechterkant. Diens scherpe voorzet werd door de doelman losgelaten maar de attente Niels van Santvoort wist geen raad met deze grote kans. Niet veel later had de doelman wederom moeite maar wist hij wel redding te brengen op wederom een poging van Ties van Baars. Toch volgde ook de 2-0 nog vroeg in de wedstrijd. Na een kwartier spelen belandde de bal uit een corner voor de voeten van Jan Meulendijks die goed afdrukte. Zijn inzet ging al goed richting doel maar bij de tweede paal was het Niels van Santvoort die de bal, al dan niet bewust, het laatste zetje gaf. Hierna werd het spel van de thuisploeg slordiger en werd het spelbeeld evenwichtiger. Dit leidde tot een fase met weinig tot geen kansen aan beide kanten en voor de rust veerde het publiek alleen op bij een schot van Jan Meulendijks dat echter naast het doel ging.

In de rust was het devies voor Someren duidelijk: de verwachte storm van Groene Ster in de kiem smoren en proberen zo snel mogelijk de wedstrijd te beslissen en verder uit te lopen. Dit was niet aan dovemansoren besteed. Someren begon ook sterk aan de tweede helft en na twee minuten was het alweer raak. Bart Hurkmans stuurde Devi Fondon diep aan de linkerkant. Devi sneed goed naar binnen en wipte, vanuit een moeilijke hoek, de bal over de uitkomende doelman. Via de lat en de paal leek de bal de doellijn al grotendeels te passeren maar het was Ties van Baars die bij de tweede paal aan alle onzekerheid een einde maakte. Ook nu liet Someren het hier niet bij zitten en het was wederom Devi Fondon die gevaarlijk werd. Hij speelde de bal af op Ties van Baars maar diens aanname was te matig waardoor zijn inzet vanuit een te moeilijke hoek moest komen. Net als in de eerste helft volgde het volgende doelpunt echter wederom snel. Devi Fondon kreeg de bal in de 16 ineens voor de voeten en wist op hem kenmerkende wijze de bal onder druk en uit een moeilijke hoek onder de keeper door te schuiven. In het vervolg nam Someren gas terug maar kreeg het nog wel enkele mogelijkheden. Zo ging een goed schot van Ties van Baars via de keeper naast en schoot Jan Meulendijks de bal, die goed teruggekopt werd door Robert Janssen, naast het doel. Doordat Someren gas terug nam, kreeg ook Groene Ster zijn eerste en enige kans. De bal kwam vanuit de rechterkant laag voor bij de linksbuiten van de gasten. De buitenspeler sneed goed naar binnen, haalde goed uit en leek te scoren. Dit was echter gerekend buiten de alerte Wessel Pape die de bal via de lat op prachtige wijze wist te keren. De rebound die volgde werd ruim over en naast het doel geschoten. De blauwwitten kwamen nog enkele keren gevaarlijk door. Zo was Ties van Baars, na een mooie een-twee met Devi Fondon, dichtbij maar redde de keeper uitstekend. Ook invaller Rick van Bussel waagde van afstand een poging maar zijn harde schot was een prooi voor de doelman. Devi Fondon ondernam ook nog een poging, na goed naar binnengesneden te zijn, maar ook nu kwam de doelman van de gasten als winnaar uit de strijd. Na 90 minuten maakte de scheidsrechter een einde aan de ongelijke strijd en mocht Someren de vierde overwinning op een rij noteren.

Volgende week stata voor Someren de lastige uitwedstrijd tegen nummer drie NWC op het programma. Daar zal een echte test volgen en kunnen de manschappen van Salim Zeroual tegen een tegenstander van formaat laten zien wat ze waard zijn. Aftrap op Sportpark ’t Root vindt plaats om 12.00 uur.

Opstelling Someren: Wessel Pape; Joey Sonnemans (58. Thijs Santegoeds), Karel de Lau (C), Dirk Maas; Daan van Vlerken (46. Bram Raijmakers), Bart Hurkmans (76. Rik Bukkems), Ties van Baars, Robert Janssen, Niels van Santvoort (69. Rick van Bussel); Jan Meulendijks, Devi Fondon.