Someren 2 en Nulandia delen de punten (1-1)

Nulandia 2 (zon)

Hoofdklasse HFD

27 november 2022 11:00

L. Hendrix

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

In een matige wedstrijd hebben Someren en Nulandia op sportpark de Potacker gelijkgespeeld. Voor rust was het Ties van Baars die de blauwwitten op voorsprong zette, na rust kwamen de gasten uit een hoekschop op gelijke hoogte. Ook een periode van tien minuten met een man meer kon in de stand geen verandering meer brengen.

Someren begon nog sterk aan de wedstrijd met als gevolg een reeks gevaarlijke hoekschoppen die het niet wist te benutten. Al snel volgde echter een erg slordige periode van twee kanten waarbij beide ploegen niet verder kwamen dan een schot over het doel. Na een ruime 20 minuten was het bij de eerste de beste geslaagde aanvalsopzet echter meteen raak voor de thuisploeg. Devi Fondon vond met een prachtige voorzet de andere flankspeler Ties van Baars die vakkundig binnenkopte. Nulandia wilde meteen orde op zaken stellen maar het was aanvoerder Karel de Lau die kordaat ingreep zodat de gasten niet gevaarlijk konden worden. Niet veel later was Someren al bij een verdubbeling van de voorsprong. Met een goede voorzet vond Ties van Baars spits Jan Meulendijks. Diens inzet van dichtbij werd echter gekeerd door de doelman. In deze fase ging het snel met de kansen want aan de overkant waren de heren uit Nuland dichtbij toen na mistasten bij een voorzet van de zijkant de bal voor het doel werd gekopt en van daaruit op de paal belandde. Dit vond echter plaats nadat de bal de achterlijn al had gepasseerd. Someren kreeg in het vervolg weer meer grip op de wedstrijd en was via Robert Janssen twee maal dichtbij een doelpunt. Allereerst bleef de bal in de doelmond hangen en was het Mike van der Loo die Robert wist te bereiken. Zijn inzet van dichtbij werd door de keeper met enig met de voeten gekeerd. Bij de volgende poging was het Karel de Lau die Robert wist te bereiken met een uitstekende diepe bal maar ditmaal ging het schot van Robert naast het doel van de gasten. Voor de rust meldde Nulandia zich nog een keer toen het een vrije trap mocht nemen. Doelman Wessel Pape liet de bal los en werd in het vervolg hard op zijn schouder geraakt. Gelukkig voor Someren kon de doelman de wedstrijd vervolgen en werd met een voorsprong de rust bereikt.

Na de rust gooide Nulandia nog meer het fysieke in de strijd. Dit had al snel een reeks hoekschoppen tot gevolg. De lengte in combinatie met de strak genomen corners leidde continu tot gevaarlijke situaties en bij de vierde poging werd de bal dan ook succesvol tegen de touwen gekopt. Someren was weer terug bij af en probeerde zich te herpakken terwijl de geelzwarten op dezelfde voet verder wilden gaan om zo tot meer te komen. Tot echt grote kansen leidde beide strijdplannen niet en de rommelige wedstrijd kabbelde een beetje voort. Dit tot 10 minuten voor het einde. Robert Janssen kon gevaarlijk doorkomen maar werd op de rand van het strafschopgebied met een tackle naar de grond gewerkt. Waar iedereen een gele kaart voor deze ´professionele´ overtreding verwachtte, besloot de scheidsrechter dat de overtreding in combinatie met het ontnemen van een goede mogelijkheid rijp was voor rood. Someren stelde nog alles in het werk om voor de overwinning te gaan terwijl Nulandia alles in het werk stelde om een punt over de streep te trekken. Doordat Someren niet verder kwam dan een schot hoog over het vijandelijke doel van Rik Bukkems en een kopbal voorlangs van Dawid Wieliczko, moesten de gastheren zich tevreden stellen met een puntje.

Ondanks dit wat teleurstellende resultaat kan Someren nog altijd tevreden zijn met het seizoen tot nu toe. Volgende week kan de equipe van trainer Salim Zeroual laten zien wat het waard is, als het de degens gaat kruisen met koploper Erp 2. Aftrap op sportpark Den Uil vindt plaats om 11.00 uur.

Opstelling Someren: Wessel Pape; Joey Sonnemans (46. Rico Sonnemans), Niels van Santvoort, Karel de Lau (C); Bart Hurkmans, Rik Bukkems, Mike van der Loo (70. Norbert Maas), Robert Janssen (79. Dawid Wieliczko); Ties van Baars, Jan Meulendijks, Devi Fondon (46. Maxime Hollanders).