SV Someren beëindigt ongeslagen thuisstatus Volharding

5821BL
VIERLINGSBEEK
tel. 0478-631927

Een furieus startend Someren overklaste nummer drie Volharding in het eerste deel van de wedstrijd.  Binnen een kwartier stond de 0-2 eindstand op het scorebord dankzij doelpunten van Koen de Louw en Luc Bouwmans. Voor rust was Someren onbetwist de betere ploeg en na rust werd de voorsprong redelijk eenvoudig verdedigd. Een knappe prestatie, want Volharding was op het eigen sportpark Soetendaal al bijna een jaar lang ongeslagen.

Someren begon sterk aan de wedstrijd en kreeg al in de eerste minuut een dubbele kans. Thijs Martens speelde zich uitstekend vrij en haalde uit. Bono Barten pareerde de bal, waarna Koen de Louw in de rebound naast schoot. Ook een harde knal van Luc  Bouwmans belandde op de vuisten van de voormalige Gemert-doelman. In de zesde minuut was het alsnog raak: na een prima voorzet van Justin Hoeben scoorde Koen de Louw via de binnenkant van de paal, 0-1. In de twaalfde minuut tekende Luc Bouwmans voor de 0-2 na opnieuw  een assist  van Justin Hoeben. De thuisclub kreeg in het eerste bedrijf welgeteld één goede doelkans via Nino Janssen, die koppend de lat trof. Daarbij raakte de verdediger geblesseerd aan zijn enkel en moest worden vervangen door Sharif Tah. Someren was in de slotfase van de eerste helft dichtbij een derde treffer via Thijs Martens, die zich knap vrijspeelde en rakelings naast de paal mikte.  Luc Bouwmans scoorde nog wel, maar zijn treffer werd door scheidsrechter Verhaag geannuleerd op advies van zijn assistent.

Na de thee werd de druk van Someren minder. De ploeg van coach Tim van Seggelen consolideerde  de voorsprong en liet Volharding wat meer komen. Vincent Buijssen, dé goaltjesdief van de thuisclub, speelde onopvallend en kon maar één keer gevaarlijk worden. In de 56ste minuut zeilde zijn schot over het Somerense doel. De beste mogelijkheid was een kopbal van Brent Achten, die rakelings naast het doel verdween. Zodra de thuisclub balverlies leed, schakelde Someren razendsnel om. Die counters waren minstens zo gevaarlijk als de aanvallen van de thuisclub. Koen de Louw, Thijs Martens en Luc Bouwmans hadden de voorsprong kunnen/moeten vergroten, maar doelman Barten en een onnauwkeurige afronding voorkwamen dat.

Niemand bij Someren die erover klaagde. De blauwwitten boekten een verdiende overwinning en kijken uit naar de volgende wedstrijd op sportpark De Potacker tegen Sportclub Susteren, dat met 4-0 won van ZSV.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Wesley van den Boomen, Kevin van de Voort, Nick de Louw, Gjalt Burger (78 Maico Meulen), Max Sonnemans, Justin Hoeben, Joep Wijnen, Thijs Martens, Luc Bouwmans, Koen de Louw (83 Mike Verdonschot).

Verslag: Gerard Slegers    Foto’s: Jelle Sleegers