Someren pakt eerste punt na fysieke strijd in Stein

De Ster 1 (zon)

2 oktober 2022 14:30

T. Ploegstra

Sportpark 't Hetjen
Heisteeg 98
6171NL
STEIN LB
tel. 046-4332782

Stein – SV Someren kwam tegen De Ster binnen twintig minuten op een 1-0 achterstand na een gemakkelijk gegeven strafschop.

Na rust werd Someren sterker, maar pas in het laatste kwart van de wedstrijd  werd de inzet beloond met een doelpunt van Luc Bouwmans. De blauwwitten gingen in de slotfase op jacht naar de overwinning, maar moesten zich uiteindelijk tevreden stellen met een 1-1 gelijkspel.

In een fysiek en defensief duel met weinig kansen leidde een beslissing van scheidsrechter Ploegstra tot het eerste doelpunt. Na een onschuldig duel in de zestien van Someren kende de arbiter in de 17e minuut een strafschop toe, die door Frank Kamps gretig werd binnengeschoten; 1-0.

Kort daarna kreeg Someren de mogelijkheid om op gelijke hoogte te komen. De goed spelende Daan van Vlerken veroverde de bal, werd na een een-tweetje aangespeeld door Luc Bouwmans en haalde uit. In een reflex keerde doelman Noël Jamin de bal met zijn voet, waarna het leer over de achterlijn verdween.

De Ster maakte er een fysieke strijd van en mocht van geluk spreken dat een klap in het gezicht van Maico Meulen na een half uur spelen onbestraft bleef.

Beide teams begonnen na de thee in ongewijzigde samenstelling. De fysieke strijd -op en over de grens van het toelaatbare- werd er niet minder om, hetgeen de thuisclub overtuigend won met vijf gele kaarten tegen één voor Someren. Coach Tim van Seggelen spoorde zijn spelers luidruchtig aan om de tegenstander onder druk te zetten en onder druk te houden. Dat lukte aanvankelijk maar mondjesmaat, omdat het spel te onrustig was. Toch kwamen de blauwwitten steeds beter in de wedstrijd en een kwartier voor tijd scoorde Luc Bouwmans op aangeven van Koen de Louw de verdiende gelijkmaker; 1-1. Vijf minuten later kreeg de thuisclub haar enige kans na rust via Jeroen van Meijel, die een voorzet van Kamps naast het doel kopte.

Someren wilde een tweede doelpunt en laatste man Nick de Louw werd steeds vaker betrokken bij de aanvalsopbouw. Kort voor tijd ontweek hij heel bekeken de buitenspelval en stond plotseling  oog in oog met de Limburgse doelman. Op aangeven van de grensrechter werd er echter afgefloten en eindigde de wedstrijd in 1-1.

Volgende week speelt Someren op De Potacker tegen ZSV, dat met 2-1 verloor van Minor.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Wesley van den Boomen, Kevin van de Voort, Nick de Louw, Gjalt Burger, Max Sonnemans, Maico Meulen (85 Ron van Stratum), Daan van Vlerken, Koen de Louw, Luc Bouwmans, Thijs Martens (53 Mike Verdonschot).

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jelle Sleegers

Filmpje doelpunt Someren: pic.twitter.com/ApMbunEZsd

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker