EHC 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

EHC 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Someren speelt zondag tegen hekkensluiter EHC

SV Someren reist zondag voor de tweede keer op rij af naar Zuid-Limburg. Deze keer voor de ontmoeting met EHC uit Hoensbroek. Met oud-international Eric van der Luer als hoofdtrainer en Hans Spillmann als assistent- en keeperstrainer heeft EHC dit seizoen een opvallende en professionele technische staf. Toch vallen de prestaties van de voormalige amateurgrootmacht Emma Hoensbroek Combinatie ronduit tegen.

“Het kost tijd om een nieuw team te bouwen met veel spelers uit lagere klassen. Zeker omdat de mentaliteit van een aantal spelers te wensen over laat. Dat geldt ook voor voetbalvernuft”, beaamt Van der Luer. Hij drong er al langer op aan om versterking te krijgen en in januari werd de krappe selectie aangevuld met Jordi Baur. De voormalig speler van Fortuna en MVV kwam over van het Belgische KFC Helson (Helchteren).

Dat leidde nog niet tot succes, want afgelopen zondag liep de degradatiekraker tussen EHC en ZSV uit op een deceptie voor de thuisploeg. Na een goede start vergaten de roodwitten zichzelf te belonen en werd het uiteindelijk 1-4 voor het team uit Zeilberg. EHC neemt na dit verlies de laatste plaats in en het is niet bekend of de zoektocht naar nieuwe spelers op het allerlaatste moment nog resultaat heeft opgeleverd.

SV Someren maakte afgelopen zondag een einde aan de zegereeks van Schaesberg. De Limburgers wonnen de laatste vier competitiewedstrijden, maar gingen tegen Someren met 1-3 onderuit. Dat was o.a. te danken aan spits Koen de Louw, die zijn oude, vertrouwde niveau etaleerde en driemaal scoorde.  Doelman Sil Joosten was een andere uitblinker. Hij verrichtte enkele cruciale reddingen en stopte ook nog een strafschop.  Door die overwinning zijn de blauwwitten op de ranglijst weer terug te vinden in het linkerrijtje op plek zeven.

Someren leed in de eerste thuiswedstrijd tegen EHC een geflatteerde 1-2 nederlaag en zal er alles aan doen om dat zondag in Hoensbroek recht te zetten. De wedstrijd op sportpark De Dem staat onder leiding van scheidsrechter Tjitte Ploegstra uit Born. Deze Limburgse Fries floot eerder dit seizoen ook het competitieduel tussen De Ster en Someren.

2022-09-25_Someren-EHC_1-2.jpg
De thuiswedstrijd tegen EHC in september 2022 eindigde in 1-2.

Wedstrijd-nummer

T. Ploegstra

Sportpark De Dem
Demstraat 13