Someren stelt zwaar teleur tegen EHC (0-0)

EHC 1 (zon)

5 februari 2023 14:30

T. Ploegstra

Sportpark De Dem
Demstraat 13
6431TC
HOENSBROEK
tel. 045-5216244

Hoensbroek –Na de overwinning op Schaesberg vorige week werd verwacht dat Someren ook drie punten zou kunnen pakken tegen hekkensluiter EHC, maar dat gebeurde niet. In de slechtste wedstrijd van het seizoen waren de kansen schaars en met de 0-0 eindstand mochten de blauwwitten achteraf nog het meest tevreden zijn.

Op het hobbelige hoofdveld van sportpark De Dem was de eerste kans na vijf minuten voor Someren. Luc Bouwmans glipte door de EHC-defensie en kon vrij op het doel afgaan. Scheidsrechter Ploegstra floot hem echter terug na een onterecht vlagsignaal van de grensrechter. Binnen het kwartier tikte de EHC-doelman een vrije trap van Maico Meulen over de lat en na een klein halfuur keerde hij met wat geluk een hakbal van Nick de Louw. Dat waren alle hoogtepunten van de eerste helft, waarin veel balverlies werd geleden en in een te traag tempo werd gespeeld.

In tweede helft werd het spel van Someren er niet beter op.  Doelman Sil Joosten hield zijn team op de been door  mogelijkheden van Gommans en Bartels uitstekend te pareren. De enige Somerense kans van Luc Bouwmans was een prooi voor de snel uitkomende doelman Van Eijk. Vijf minuten voor tijd ontsnapte Someren aan een nederlaag toen de bal boven doelman Joosten op de lat belandde.

Komende zondag zal Someren heel anders voor de dag moeten komen tegen De Ster uit Stein, dat ZSV met 6-0 oprolde.

Spelers Someren: Sil Joosten, Wesley v.d. Boomen, Kevin v.d. Voort, Nick de Louw, Thijs Martens, Max Sonnemans, Justin Hoeben (70 Mike Verdonschot), Joep Wijnen (64 Daan van Vlerken), Luc Bouwmans, Koen de Louw, Maico Meulen.

Verslag: Gerard Slegers  Foto’s: Gerard Verdonschot