Someren beëindigt zegereeks Schaesberg

6372XC
LANDGRAAF
tel. 045-5316658

Met spits Koen de Louw en doelman Sil Joosten als uitblinkers maakte Someren een einde aan de zegereeks van VV Schaesberg. De Limburgers wonnen de laatste vier competitiewedstrijden, maar gingen tegen Someren met 1-3 onderuit. Door die overwinning is Someren weer terug te vinden in het linkerrijtje op plek zeven.

De blauwwitten hadden het aanvankelijk niet gemakkelijk in Landgraaf. De thuisclub speelde sterk in de beginfase en zette de Somerense defensie flink onder druk. De eerste kans was voor Eloy Cox, die uit de draai voorlangs het doel mikte.  De topscorer van Schaesberg  kreeg na slecht uitverdedigen nog een open kans, maar met een formidabele sliding voorkwam Thijs Martens een zeker lijkende treffer. Na twintig minuten kwam Someren bij de eerste de beste counter op voorsprong. Koen de Louw glipte door de defensie en bracht zijn team tegen de verhouding in op voorsprong; 0-1. De gasten kregen daarna nog enkele kansen via Koen en Luc Bouwmans, maar tegen het einde van de eerste helft nam de druk van de Limburgers weer toe. Doelman Sil Joosten redde bekwaam op een inzet van Imad Haddadi. Op slag van rust kreeg de Somerense goalie een hard schot van Cox niet onder controle en in de rebound scoorde Timo Regtop. Dat deed hij weliswaar in buitenspelpositie, maar onverdiend was het doelpunt zeker niet.

Direct na de thee kwam Someren, met de ingebrachte  Max Sonnemans op het middenveld, furieus uit de startblokken. Maico Meulen omspeelde de keeper en legde de bal breed op Koen de Louw, die zwaar gehinderd de 1-2 aantekende. Kort daarna had het ook 1-3 kunnen worden na een kopbal van Nick de Louw, maar de lat verhinderde dat. Sil Joosten zorgde er met enkele uitstekende reddingen voor dat de voorsprong intact bleef. Met nog een kwartier op de klok knalde Koen vanuit een onmogelijke hoek zijn derde treffer tegen de touwen. De spanning in de wedstrijd leek weer terug te keren toen Schaesberg een penalty mocht nemen. De  pingel van Haddadi werd echter op fraaie wijze gekeerd door Sil Joosten. De blauwwitten waren na een vreemde carambole van de Schaesberg-doelman en een snelle counteraanval via Mike Verdonschot en Koen de Louw nog dichtbij een vierde treffer, maar 1-3 bleef de eindstand.

Volgende week speelt de formatie van Tim van Seggelen in Hoensbroek tegen hekkensluiter EHC.

Spelers Someren: Sil Joosten, Wesley v.d. Boomen, Kevin v.d. Voort, Nick de Louw, Thijs Martens (80 Daan van Vlerken), Joep Wijnen, Luc Bouwmans, Rik Bukkems (46 Max Sonnemans), Maico Meulen (85 Dèvi Fondon), Koen de Louw, Justin Hoeben (85 Mike Verdonschot).

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Luca Engelbracht