Someren krijgt onverwachte afstraffing van Deurne

4 december 2022 14:00

S.P.M. Verhaag

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren – Na een snelle voorsprong via Koen de Louw leek er in het eerste half uur geen vuiltje aan de lucht voor SV Someren, dat veel basisspelers miste. De blauwwitten combineerden aardig tegen Deurne en kregen kansen, maar ze verzuimden om de voorsprong uit te breiden. Kort voor rust bracht Joris van den Heuvel zijn team op gelijke hoogte. In de tweede helft was de organisatie bij de thuisclub volledig verdwenen. Het middenveld werd overlopen en de defensie liet ook steken vallen. Het leidde uiteindelijk tot een teleurstellende 2-5 nederlaag.

Het begon allemaal zo goed voor Someren. Na een goede pass van Max Sonnemans legde Mike Verdonschot in de vijfde minuut de bal gevaarlijk voor. Dat leverde een hoekschop op en een voorzet van Maico Meulen, waarna de bal door Koen de Louw werd binnengekopt, 1-0.  Binnen het kwartier werd de Somerense spits door Max opnieuw in scoringspositie gebracht. Het leer verdween onder keeper Strijbosch door, maar niet hard genoeg, want Thijs van der Heijden bracht nog redding voor de doellijn. Na een half uur bracht Max Sonnemans weer Mike Verdonschot in stelling. Die snelde op het doel af en legde de bal, net voordat keeper Strijbosch hem kon pakken, breed op Koen de Louw. De doelpuntenmaker ging in de fout door een penalty te claimen in plaats van de bal in een leeg doel te schieten. Toen dat besef doordrong, was hij echter te laat. Het was een kantelpunt in de wedstrijd, want vanaf dat moment ging Deurne beter spelen. Enkele minuten voor rust krulde Joris van den Heuvel de bal fraai voorbij doelman Sil Joosten en lag de wedstrijd weer helemaal open.

Someren-aanvoerder Wesley van den Boomen bleef na de thee geblesseerd achter in het kleedlokaal en bij Deurne zorgde invaller Stefan van der Werf voor meer aanvallende impulsen. De 1-1 ruststand bleef niet lang op het scorebord staan; na vijf minuten bracht Gert Swinkels zijn team op 1-2. Amper een minuut later werd het 2-2 via Luc Bouwmans. Het waren knotsgekke minuten, want meteen na de aftrap lag ook de 2-3 van Joris van den Heuvel in de touwen. De thuisclub ging op zoek naar de gelijkmaker, maar Koen en Nick de Louw slaagden er niet in om doelman Strijbosch te kloppen. Het lukte ook invaller Luc van Berlo niet toen hij de bal buiten bereik van de keeper in het zijnet kopte. Someren oogde in de tweede helft als los zand. De doorgaans compacte organisatie was helemaal zoek en Deurne kon vrijuit aanvallen en counteren. De 2-4 van Job Steeghs en de 2-5 van Stefan van der Werf waren daarvan een logisch gevolg.

Volgende week treft Someren in de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop koploper Wittenhorst. Een zware opdracht voor de gehavende ploeg van Tim van Seggelen.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Wesley van den Boomen (46 Rob Custers), Kevin van de Voort, Nick de Louw, Joep Wijnen, Max Sonnemans, Luc Bouwmans, Bob van Zon, Mike Verdonschot, Koen de Louw, Maico Meulen (69. Luc van Berlo).

Verslag: Gerard Slegers   Foto’s: Luca Engelbracht