Someren verslaat Susteren opnieuw met 3-1

Sportclub Susteren 1 (zon)

1e klasse C

2 april 2023 14:30

M.A.G. Opsteen

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Vorige week kende Someren een flitsende start tegen Volharding. De 0-2 eindstand was al na 12 minuten bereikt. Tegen Sportclub Susteren was het tegenovergestelde het geval. Someren werd in de eerste twintig minuten overlopen door de Limburgers en kwam op een 0-1 achterstand. Via een kopbal van Nick de Louw kwam Someren na ruim een half uur op 1-1, terwijl 0-2 op dat moment logischer leek. Na rust kwam de thuisclub sterk voor de dag. Binnen tien minuten was de stand al 3-1 via Koen de Louw en Luc Bouwmans. Someren had nog een aantal grote kansen om de voorsprong verder uit de breiden, maar zover kwam het niet.

Met snelle, goed uitgevoerde aanvallen zette sportclub Susteren de Somerense defensie vanaf het beginsignaal stevig onder druk. De blauwwitten wisten er nauwelijks raad mee en kwamen al in de tiende minuut op achterstand toen Tom Houps de bal in de uiterste hoek knalde; 0-1. Acht minuten later leek de 0-2 ook in de maak, maar Stijn Keulen kon een voorzet van Lars Toonen niet omzetten in een doelpunt. Diezelfde Toonen, uitblinker aan Limburgse zijde, schoot binnen het half uur een bal rakelings over het Somerense doel. Vanaf dat moment begon het verweer van Someren toe te nemen. Na een gevaarlijke voorzet van Thijs Martens werd de bal op een haar na gemist door de inglijdende Koen de Louw. In de 38ste minuut volgde een miraculeus doelpunt van Nick de Louw. Na een goed genomen vrije trap van Max Sonnemans kopte Nick de bal recht omhoog. Omar Vlemmings, die iets te ver voor zijn goal stond, zag het leer tot zijn verbazing net onder de lat in het doel verdwijnen. Ruststand 1-1.

Meteen na de thee voetbalde de thuisclub veel feller. Een schot van Koen de Louw werd geblokt en over de achterlijn gewerkt. Thijs Martens nam de hoekschop en liftte de bal  over doelman Vlemmings heen. Koen de Louw profiteerde en kopte de bal binnen; 2-1. Vijf minuten later speelde Max Sonnemans zich knap vrij op het middenveld en speelde de bal op Justin Hoeben. Die leverde een voorzet op maat af, waarna Luc Bouwmans de bal onhoudbaar in de touwen knikte; 3-1. Binnen het uur ging Koen de Louw op links voorbij zijn tegenstander. Loek Bisschops maakte een overtreding in de zestien, waarbij hijzelf geblesseerd raakte. Scheidsrechter Opsteen kende geen genade en wees naar de stip. Nadat het spel enige tijd stil lag en grensrechter Peeters van Susteren op advies van de arbiter vervangen werd, nam Thijs Martens de strafschop. Evenals vorige week tegen ZSV keerde doelman Vlemmings de pingel. Ook pareerde hij nog een vlammend schot van Luc Bouwmans. De beste kans voor Someren ontstond na een combinatie tussen de invallers Maico Meulen en Mike Verdonschot. Die laatste zag niet dat zijn teamgenoot Luc Bouwmans helemaal vrij stond en schoot van dichtbij uit de draai tegen een Limburgse verdediger aan. Zodoende bleef de stand 3-1.

Door het verlies van Chevremont tegen ZSV is Someren gestegen naar de vierde plek op de ranglijst.  In het komende paasweekend wordt er niet gevoetbald. Een week later is Chevremont de tegenstander.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Wesley van den Boomen, Kevin van de Voort, Nick de Louw, Gjalt Burger (86. Mark Oudshoorn), Max Sonnemans, Justin Hoeben (67. Mike Verdonschot), Joep Wijnen, Thijs Martens (71. Maico Meulen), Luc Bouwmans, Koen de Louw.

Verslag: Gerard Slegers    Foto’s: Luca Engelbracht