SV Someren geeft riante voorsprong uit handen tegen Wittenhorst

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren – De thuisclub speelde een prima eerste helft tegen kampioen Wittenhorst en leidde halverwege met 3-0. Na rust liep de tank bij Someren volledig leeg en de Limburgers kwamen in de reguliere speeltijd terug tot 3-2. In blessuretijd scoorden de oranjezwarten nog twee keer en wonnen op de valreep met 3-4.

Someren had een flitsende start tegen de kampioen uit Horst. Al in de derde minuut scoorde Koen de Louw de 1-0 na goed voorbereidend werk van Maico Meulen. In het eerste kwartier had Someren meerdere kansen om de voorsprong uit te breiden. Thijs Martens was dichtbij de 2-0, maar hij miste en in de rebound tikte de doelman de bal uit de benedenhoek. Een snoeiharde uithaal van Luc Bouwmans leidde ook niet tot een doelpunt, want via de onderkant van de lat kaatste de bal weer terug het veld in. Wittenhorst liet zich niet naar de slachtbank leiden en werd via Jeroen Verkennis en Joost van Rensch ook gevaarlijk, maar Sil Joosten bleek een betrouwbare doelman. Na een half uur kwam Someren goed weg toen de bal via de kruising weer het veld insprong voor de voeten van Nick Driessen, die naast schoot. Vijf minuten later trok Justin Hoeben slim naar binnen in de zestien en werd neergelegd door Dion van Horne. Geel voor de aanvoerder van Wittenhorst en 2-0 voor Someren na de snoeihard ingeschoten strafschop van Max Sonnemans. Vlak voor het einde van de eerste helft bracht Max Sonnemans met een mooie steekpass Luc Bouwmans in stelling. Luc rondde doeltreffend af en bracht de ruststand op 3-0.

Someren leek op rozen te zitten, maar de krachten vloeiden na rust al snel weg bij de thuisclub. Wittenhorst-coach Van der Coelen bracht halverwege drie wissels in het veld. Met name Giel Beurskens deed van zich spreken als aanjager. Binnen het uur was een schot van Jeroen Verkennis te machtig voor doelman Sil Joosten (3-1) en even later bracht Daan Verlijsdonk de stand op 3-2. Someren kon aanvallend weinig meer uitrichten en probeerde de voorsprong met hangen en wurgen over de streep te trekken. Dat lukte in de officiële speeltijd, maar in blessuretijd ging het alsnog fout. Met een fraai schot krulde Verkennis de bal fraai in de rechterbovenhoek en enkele minuten later bracht Ruud Meijers de Limburgers ook nog op 3-4.

Voor Someren is het seizoen twee wedstrijden voor het einde definitief voorbij. Volgende week spelen de blauwwitten tegen BSV Limburgia en in de laatste thuiswedstrijd is Schaesberg de tegenstander.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Joep Wijnen, Wesley v.d. Boomen, Nick de Louw, Gjalt Burger, Max Sonnemans, Maico Meulen (70. Kevin v.d. Voort), Justin Hoeben (77. Tom Lintermans), Thijs Martens (80. Mike Verdonschot), Luc Bouwmans, Koen de Louw.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Luca Engelbracht

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)