Krekels doet Someren opnieuw de das om

EFC 1 (zon)

19 maart 2023 14:30

D.J. van der Elst

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Het 0-1 verlies tegen EFC moet als een déjà vu gevoeld hebben voor SV Someren.  Niels Krekels was al de matchwinner in Eersel door een vrije trap vanaf 18 meter in de rechterbenedenhoek te rammen. In Someren deed Krekels exact hetzelfde en opnieuw leverde zijn doelpunt de overwinning op.

In Eersel hadden de blauwwitten recht op minimaal een punt en ook in Someren leek een puntendeling de meest logische uitslag. Scheidsrechter van der Elst stak daar al snel een stokje voor door een overtreding tegen Koen de Louw niet te bestraffen. In de eerste minuut van de wedstrijd sneed Koen door de EFC-verdediging en werd binnen de zestien over het been gelegd. Een glaszuivere penalty volgens vriend en vijand, maar de neutrale arbiter dacht er anders over en liet doorspelen. Daarna volgde de sterkste fase van EFC, dat via Gijs Wuijts twee mogelijkheden kreeg. Someren-doelman Sil Joosten was alert en voorkwam erger. Halverwege de eerste helft kwam de thuisclub steeds beter in de wedstrijd. Een uithaal van Maico Meulen werd enkele meters voor de doellijn geblokt en nadat Thijs Martens in de zestien tussen twee verdedigers door glipte, werd hij dusdanig  zwaar gehinderd dat scoren onmogelijk werd. Vijf minuten voor rust bracht Niels Krekels EFC uit het niets op voorsprong met een uitstekend genomen vrije trap. Waar hadden we dat eerder gezien?

Na de thee had de Somerense defensie de zaak dusdanig onder controle dat EFC geen gevaar meer kon stichten. De blauwwitten hadden zelf ook moeite met het creëren van mogelijkheden.  De beste kans ontstond na ruim een uur spelen toen doelman Theuws een vrije trap van Thijs Martens verkeerd beoordeelde. In twee instanties bracht hij redding door de bal uiteindelijk via de lat over het doel te tikken. Tien minuten voor tijd was Someren weer dichtbij de gelijkmaker toen een strakke voorzet van Wesley van den Boomen door Luc Bouwmans hard op doel werd gekopt. Keeper Theuws werkte de bal echter met een snelle reflex over de lat.  De thuisclub bleef zoeken naar de gelijkmaker, maar passes en combinaties werden vaak onderschept of ontregeld door EFC. Kort voor het eindsignaal werd een voorzet van Mike Verdonschot nog vallend over het doel gekopt door Thijs Martens.

Aangezien de koplopers punten morsten, stijgt EFC naar de tweede plaats.  Omdat  Chevremont ook verloor, blijft Someren op een gedeelde vierde plaats staan. Volgende week reist Someren naar Vierlingsbeek voor de wedstrijd tegen Volharding.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Wesley van den Boomen, Kevin van de Voort, Nick de Louw, Joep Wijnen (80 Luc van Berlo), Max Sonnemans, Mike Verdonschot, Luc Bouwmans, Thijs Martens, Koen de Louw, Maico Meulen (70 Gjalt Burger).

Verslag: Gerard Slegers    Foto’s: Luca Engelbracht