Someren is toe aan de winterstop

Wittenhorst (zon)

1e klasse C

11 december 2022 14:00

N.P.P. Cremers

Sportpark Ter Horst
Wittebrugweg 3
5961NJ
HORST
tel. 077-3983302

Voor de tweede keer op rij leed het goed gestarte Someren een stevige nederlaag. Het verlies tegen Deurne viel de blauwwitten nog zwaar op het dak, maar de nederlaag tegen winterkampioen Wittenhorst was, met zeven ontbrekende spelers bij Someren, al enigszins ingecalculeerd.

Toch begonnen de gasten niet onaardig aan de wedstrijd. De blauwwitten startten vrij defensief, probeerden het spel van de thuisclub te ontregelen en loerden op de tegenaanval. Die tactiek slaagde in het eerste half uur uitstekend. Sil Joosten moest een schot van Nick Driessen onschadelijk maken, maar zijn Limburgse collega Ravi Arts had het nog moeilijker met een gevaarlijke kopbal van Luc van Berlo, uit een voorzet van Maico Meulen. Een kwartier voor rust kwam Wittenhorst uit een hoekschop op voorsprong via routinier Willem Heijnen. Someren claimde een overtreding op Sil Joosten, maar arbiter Cremers ging er niet in mee, 1-0. Op slag van rust scoorde Heijnen achter het standbeen langs ook nog de 2-0. Een mokerslag voor de ploeg van Tim van Seggelen.

Al snel na rust ging Heijnen op links goed door en legde de bal keurig in de voeten van Jeroen Verkennis, die zijn 13e seizoenstreffer kon aantekenen. Max Sonnemans was daarna dicht bij de 3-1, maar de bal verdween voorlangs het Limburgse doel. Hetzelfde scenario deed zich voor als vorige week tegen Deurne: in de tegenstoot werd het 4-0 door Giel Beurskens, die de bal met de hak in het doel tikte. Een vrije trap van Nick Driessen leverde ook nog de 5-0 op.  Een kwartier voor tijd kopte Koen de Louw na een voorzet van Luc Bouwmans de Somerense eretreffer achter doelman Arts, 5-1, waarna invaller Spreeuwenberg de voorsprong van Wittenhorst weer op vijf bracht. Kort voor tijd zette Luc Bouwmans op aangeven van Maico de 6-2 eindstand op het scorebord. Via Joep Wijnen had het ook nog 6-3 kunnen worden, maar zijn schot van afstand viel buiten bereik van de doelman op de lat.

Komende zondag staat om 12.00 uur de bekerwedstrijd tegen Mierlo-Hout op het programma en daarna begint de winterstop, waar Someren al enkele weken reikhalzend naar verlangt.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Wesley van den Boomen, Kevin van de Voort (80. Thijs Santegoeds), Nick de Louw, Joep Wijnen, Max Sonnemans, Luc Bouwmans, Bob van Zon, Luc van Berlo (70. Tom Lintermans), Koen de Louw, Maico Meulen.

Verslag: Gerard Slegers   Foto’s: Jelle Sleegers