Someren O23 verliest opnieuw van koploper

5961NJ
HORST
tel. 077-3983302

Op zaterdag 29 oktober speelt Someren O23 de uitwedstrijd tegen koploper Wittenhorst. De blauwwitten, voorafgaand aan de wedstrijd op een tweede positie op de ranglijst, moet winnen om in de race te blijven voor het kampioenschap. Maar winnen is niet zo eenvoudig, zo blijkt uit de 1-2 verloren thuiswedstrijd tegen ditzelfde Wittenhorst, een kleine maand geleden. Deze eerste ontmoeting was een stroeve wedstrijd, waarin beide elftallen defensief de zaken op orde hadden, maar het beide nalieten aanvallend veel kansen te creëren. Lukt dat dit keer wel?

Om 16.00 wordt er door de Somerenaren afgetrapt in Horst. Someren komt fel uit de startblokken en neemt de overhand in het eerste deel van de wedstrijd. In tegenstelling tot de eerdere ontmoeting, is het balbezit in het voordeel van de blauwwitten. Someren, dat hoog druk zet en veel lef vertoont in de mandekking, komt in het eerste half uur tot een paar kansen via voorzetten van de rechterflank en enkele hoekschoppen. Na defensief niet veel weggegeven te hebben, is het echter de individuele klasse van de rechtsbuiten van Wittenhorst die in de 35e minuut de score opent. De behendige speler weet zich tussen drie verdedigers te manoeuvreren en laat daarna de Somerense doelman kansloos door de bal in de korte hoek te schieten. Dit kwam hard aan bij de uitploeg, dat zich hierdoor uit de wedstrijd liet spelen. Op slag van rust kwam de tweede tegenslag voor Someren. Door een opbouwende fout van een van de centrale verdedigers kreeg de spits van Wittenhorst een vrije doorloop naar het Somerense doel. Hij was niet zelfzuchtig en legde de bal af naar de meegelopen rechtsbuiten, die de 2-0 binnen tikte.

In de tweede helft komt Someren wederom als betere en fellere ploeg uit het kleedlokaal. Ondanks de 2-0 achterstand vertoont de ploeg werklust en ambitie op een aansluitingstreffer. Na een kwartier gespeeld te hebben in de tweede helft, valt het doek echter voor Someren. Net zoals bij de 2-0 wordt er opnieuw een opbouwende fout gemaakt door een van de verdedigers waardoor de rechtsbuiten van Wittenhorst door kan lopen naar de keeper. Hij maakt geen fout, schiet de 3-0 binnen en voltooit daarmee zijn hattrick. Hierna blijft Someren voetballen en komt het nog tot enkele kansen, maar weet het in het laatste half uur niet meer te scoren. Eindstand: 3-0. Op basis van het spelbeeld een geflatteerde uitslag, maar Someren wederom met lege handen tegen Wittenhorst, dat hiermee zijn koppositie versterkt.

Volgende week speelt Someren thuis tegen SV Unitas’59, op zoek naar eerherstel. Tegen deze tegenstander wist Someren in de uitwedstrijd al met 2-1 te winnen. De wedstrijd vangt aan om 17.30 in Someren. Tot volgende week!

Verslag: Rick Vereijken

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)