Someren O23 pakt ook de drie punten tegen Unitas

5633BJ
EINDHOVEN
tel. 040-2422883

Op Zaterdag 24 september staat de wedstrijd met Unitas’59 op het programma. Dit is een belangrijke wedstrijd voor Someren om weer op een gelijk puntenaantal te komen met Wittenhorst die boven aan staan, maar met een wedstrijd meer achter de rug.

Om 16:15 wordt er afgetrapt op sportpark de Bokt. Someren speelt een matige 1e helft, maar geeft toch weinig kansen weg. Alleen weet  de nummer 11 van Unitas nog met 2 schoten van randje zestien gevaarlijk te zijn. Dan lijken de ploegen met een 0-0 stand richting de rust te gaan, wanneer Someren in de 45e minuut nog een ingooi krijgt. Joep weet de bal in de zestien te gooien, waar Rico op zijn beurt de bal goed binnen schiet. Someren gaat toch met een voorsprong richting de thee.

De 2e helft komt Someren beter uit de kleedkamer en is het in de 46e minuut Klaas die de bal tegen de touwen schiet met zijn 1e balcontact. Ook weer na een verre ingooi van Joep. Het staat 0-2 voor de blauw-witten. Verder ging de 2e helft gelijk op, ondanks dat er niet te hoog voetballend spel werd vertoond. In de 85e minuut komt dan Unitas toch uit het niets op een 1-2. Met nog 5 minuten op de klok probeert Unitas nog een slotoffensief te forceren, maar de Somerense verdediging staat als een blok en weet dit te voorkomen.

Ondanks het kermisweekend weet Someren de 3 punten weer mee naar huis te nemen! Door dit resultaat staat Someren gedeeld aan kop van de competitie, samen met Wittenhorst. Die volgende op bezoek komen op sportpark de Potacker om te beslissen wie na de vierde competitieronde alleen aan kop gaat. Tot volgende week!

Verslag: Tim van den Boomen

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)