Someren O23 recht de rug na de rust en wint weer van De Valk

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Zaterdag 26-11-2022 staat de thuiswedstrijd tegen de Valk O23-1 uit Valkenswaard op het programma. De Valk speelde vorige week zaterdag gelijk tegen koploper Wittenhorst. De vorige ontmoeting tussen Someren en de Valk eindigde in een 4-1 overwinning van Someren.

Someren begint niet goed aan de eerste helft. Veel balverlies en weinig beweging op het veld leidt tot een matige en slordige eerste helft. In minuut 36 krijgt de Valk een corner, deze wordt niet goed verwerkt en leidt uiteindelijk tot een penalty. De penalty wordt overtuigend binnen geschoten, geen houden aan. Het spel van Someren is ondertussen niet verbeterd. Toch krijgt Someren de kans om de gelijkmaker op het bord te zetten. Na een domme overtreding gaat de bal op stip. Rob gaat achter de bal staan, maar mist helaas.

Someren komt de tweede helft een stuk beter de kleedkamer uit. Al in minuut 47 weet Someren de gelijkmaker op het bord te zetten door een mooie goal van Tim. Someren start enorm goed aan de tweede helft. Na een prachtige aanval weet Stein in minuut 49 al de 2-1 op het bord te zetten. Someren neemt geen genoegen met 2-1. Na een goede corner van Stein weet Rob de bal binnen te werken, 3-1. De wedstrijd is daardoor in nog geen 10 minuten volledig omgedraaid. Uiteindelijk weet Stein nog de 4-1 op het bord te zetten na een corner die in een keer ingedraaid wordt.

Na een goede tweede helft blijven de 3 punten gelukkig in Someren.

Volgende week zaterdag is Someren vrij. De week erop speelt Someren de laatste wedstrijd in deze competitie, om 17:30 thuis tegen Nieuw-Woensel.

Verslag: Luc van Berlo

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)