Someren O23 wint met dubbele cijfers van VV Trinitas

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Zaterdag 15-10-2022 staat de thuiswedstrijd tegen Trinitas uit Oisterwijk op het programma. Een ploeg, die tot nu toe alle wedstrijden heeft verloren en stijf onderaan de ranglijst staat. Dus onderschatting ligt op de loer. Maar ook een wedstrijd om weer vertrouwen te tanken na twee wedstrijden met puntverlies en een wedstrijd om de nieuwe patronen verder in te slijpen.
Om 17.15 uur heeft Trinitas zijn twaalf spelers bij elkaar, dus de wedstrijd vangt met een lichte vertraging aan om 17.30 uur.

Na het fluitsignaal is al snel duidelijk, dat Trinitas niet voor niets onderstaan staat. Someren heeft een duidelijk overwicht en in de elfde minuut komt Someren op 1-0 door een doelpunt van Tom Lintermans na een assist van Brent Weekers. Helaas moet in dezelfde minuut Joep Wijnen het veld verlaten met een enkelblessure. Hij wordt vervangen door Stein Deerns.
Someren gaat daarna gewoon door met aanvallen en dat leidt in de veertiende minuut tot de 2-0 door een goal van Luc van Berlo na een assist van Stein Deerns. Nog geen twee minuten later maakt Luc zijn tweede goal op aangeven van Kevin Tomassen: 3-0.
Uiteindelijk gaat Someren met 4-0 de rust in na een goal van Stein Deerns na een zuivere pass van onze aanvoerder Rick Vereijken.

In de rust worden drie wissels doorgevoerd. We hebben een ruime selectie, dus iedereen moet zoveel mogelijk speelminuten kunnen krijgen. Klaas van Eijk komt in het veld voor Luc van Berlo, Tom Maas maakt plaats voor Rico Sonnemans en Rob Custers vervangt Kevin Tomassen.
De opdracht voor de tweede helft is duidelijk: de nul vasthouden en minimaal tien goals maken op een voetballende manier.
Nog geen minuut in de tweede helft en Tom Lintermans maakt de 5-0. En nu vallen de doelpunten als peren van de boom:
48 ste minuut: 6-0 door Thijs Santegoeds op aangeven van Stein
59 ste minuut: 7-0 door Stein Deerns, op aangeven van Rob Custers, met zijn handelsmerk een heerlijk ‘krom’ schot in verre hoek
61 ste minuut: 8-0 door Klaas van Eijk met een assist van Tom Lintermans
69 ste minuut: 9-0 door Thijs Santegoeds op aangeven van Stein
70 ste minuut: 10-0 nog een keer door Thijs Santegoeds (assist Tom Lintermans)
Mark Oudshoorn komt nog in de ploeg voor Rick Vereijken. Het eerste doel is bereikt, maar de honger van Someren O 23 is nog steeds niet gestild. Dus de doelpuntenmachine blijft doordraaien.
73 ste minuut: 11-0 door Klaas van Eijk (assist Brent Weekers)
75 ste minuut: 12-0 door wederom Klaas (assist Stein)
83 ste minuut: 13-0 door een prachtige rechtstreekse kromme corner van Tom Lintermans.
And last but not least de 14-0 in de 86 ste minuut door een strak schot van Sam Smits.

Dit is letterlijk ‘scorebordjournalistiek’ door de hoeveelheid goals. Hoewel het niveau van de tegenstander ook niet erg hoog was, zijn wel alle doelen bereikt, die we samen vooraf hadden gesteld.

Over twee weken staat de clash tegen Wittenhorst op het programma op zaterdag 29 oktober om 16.00 uur in Horst. Met deze uitslag in de achterzak gaan we vol goede moed de koploper het vuur aan de schenen leggen. We staan nog steeds tweede. Maar kunnen we de achterstand terugbrengen naar twee punten? Supporters kom dit prachtige elftal aanmoedigen.

Verslag: Paul van der Weerden