Someren 023 verliest nipt van Deurne 023

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Op zaterdag 19 november stond er op sportpark De Potacker een heuse derby op het programma. De nummer 2, SV Someren 023, kreeg de nummer 3, Deurne 023, op bezoek. Deze wedstrijden staan garant voor veel strijd en passie, dat zou deze editie niet veel anders zijn.

Ook voor deze wedstrijd had coach Custers te maken met enkele geblesseerden. Daarnaast moesten we Kevin afstaan aan de F1 J en mocht Joep zijn opwachting gaan maken in het 1e elftal. Tijdens de warming-up viel ook Sam nog geblesseerd uit. Desalniettemin stond er nog een sterk elftal aan de start die het volste vertrouwen had om de 3 punten in Someren te houden.

Om 17.30u floot scheidsrechter Bennenbroek voor aanvang van de wedstrijd. Er ontstond een evenwichtige en intense strijd. Deurne gebruikte met name de lange bal waar ze probeerden met snelheid door de defensie van Someren te breken, maar de verdediging stond als een huis onder aanvoering van Jesse en Thijs. Someren probeerde daar wat meer combinatievoetbal tegenover te stellen en dat leidden tot enkele kansen maar helaas niet tot het gewenste doelpunt. Met een goed gevoel gingen we de rust in, waarbij het vertrouwen volop aanwezig was om Deurne in de 2e helft over de knie te leggen.

Helaas konden we de lijn van de 1e helft niet doortrekken. Deurne kwam de 2e helft wat beter in de wedstrijd en Someren kon daar aanvallend minder tegenoverstellen. Ook het veelvuldig buitenspelsignaal van de vaandelier van Deurne deed daar niet goed aan. De strijd en inzet was nog altijd optimaal en de wedstrijd leek op een verdiend gelijkspel te stevenen.
Maar net zoals in de uitwedstrijd tegen Deurne kreeg Someren net voor het eindsignaal de deksel op haar neus. In de 86e minuut glipte de aanvaller van Deurne door de verdediging van Someren en schoot knap raak. Someren ging daarna geforceerd nog op zoek naar de verdiende gelijkmaker maar het gewenste resultaat bleef uit.

Someren zakt daardoor naar de 3e plaats in divisie 4L. Met nog 2 thuiswedstrijden voor de boeg zal het elftal van Teun Custers de winterstop met een goed gevoel in willen gaan. Te beginnen a.s. zaterdag tegen De Valk, die deze week knap koploper Wittenhorst op een gelijkspel hield.