Someren O23 wint ondanks slordig spel ruim van Trinitas

5062JK
OISTERWIJK
tel. 0654666682

Zaterdag 12-11-2022 staat de uitwedstrijd tegen Trinitas uit Oisterwijk op het programma. Een ploeg, die tot nu toe alle wedstrijden heeft verloren en stijf onderaan de ranglijst staat. De thuis wedstrijd werd met een ruime 14-0 gewonnen, dus onderschatting ligt op de loer. Het is een wedstrijd waarin er als team gevoetbald moet worden en vervolgens te werken aan het voetvalend spel voor de volgende wedstrijd tegen Deurne. De wedstrijd vindt plaats op een veld dat contrasterend is ten opzichte van het mooie sportpark. Voor aanvang van de wedstrijd waren er nog problemen met het regelen van een scheidsrechter, maar uiteindelijk is dit toch gelukt.

Someren begint slordig aan de eerste helft het probeert kansen te creëren maar het gaat vaak mis door foute passes te geven, verkeerde keuzes te maken of erg lomp aftewerken. Trinitas creëert zelfs een aantal counters en er wordt door Someren niet zo makkelijk gevoetbald als in de thuiswedstrijd. In de 34ste minuut weet Mark dan eindelijk de score te openen door een bal die uit de kluts komt het doel in te werken. Na een voorwaartse paas van Tom heeft Stein een goeie passeerbeweging in huis om zijn tegenstander voorbij te komen en vervolgens af te kunnen werken op doel, wat resulteerde in 2-0 in de 40ste minuut. Helaas is Stein bij deze actie geblesseerd geraakt en moest hij het veld verlaten voor Jesse.

In de tweede helft meende Kevin Thomassen in de 57ste minuut de bal van de zijkant voor te gooien, maar door een blunder van de keeper belandde deze in het doel. Na de slechte eerste helft van Someren weten ze het spel toch niet echt om te gooien. Tegen deze zwakke tegenstander wordt er slordig gevoetbald. Someren probeert wel te voetballen maar vaak gaat het rond de zestien van de tegenstander miss door een foutieve pass of een gemist schot. In de 75ste minuut plaatst Rick de bal van buiten de zestien keurig in het hoekje, waardoor het scoren 4-0 wordt. In de 85ste minuut weet onze spits Luc dan eindelijk ook zijn doelpuntje mee te nemen na aangeven van Rick. Tot slot weet Tom Lintermans na een assist van Tim de scoren nog een laatste keer uit te breiden tot een 6-0 overwinning.

Volgende week zaterdag om 17:30 speelt Someren thuis tegen Deurne. Hiermee hebben ze nog een appeltje te schillen nadat zo vorige uitwedstrijd in de laatste minuut de gelijk maker tegen kregen, waardoor er 2 duren punten verspilt werden.

Verslag: Brent Weekers