Veteranen: Een goede start wil niet altijd álles zeggen!

SV Someren Veteranen

Bruheze Veteranen

6 mei 2023 17:00

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Met het gebruikelijke gepuzzel vooraf om een complete opstelling bij elkaar te krijgen, traden we afgelopen zaterdag aan tegen een van onze sterkere tegenstanders van over het kanaal. Bruheze kwam ons deze keer thuis opzoeken. Voordat we met de wedstrijd konden starten kozen we er toch maar voor om van shirtjes te wisselen, omdat de kleuren van beide teams wel een tot verwarrende situaties zouden kunnen leiden.

De eerste 20 minuten was er geen vuiltje aan de lucht, sterker nog, Bruheze maakte op ons een warrige indruk. Veel zoekend naar een gesmeerd posititiespel, werden ze door ons telkens naar hun eigen helft gedwongen. Dit werd uiteindelijk in de 25e minuut beloond met een doelpunt. Uit een dieptepass over rechts wist Sander balbezit te houden en de bal net voor de achterlijn voor te geven. De keeper van Bruheze en een van hun verdedigers hadden elkaars vertrouwen nog niet helemaal gewonnen, waardoor de voorzet van Sander veranderde in een eigen doelpunt in het voordeel van SVSomeren. Dat is een mooi begin, werd er door menigeen gedacht!

Er werd door ons actief gezocht naar nieuwe aanvalstactieken om de score te vergroten. Een poging de bal vanuit de lucht direct vol op de slof te nemen mislukte, anders had onze spits Frank zich na de wedstrijd weer op het schild kunnen laten tillen. De tegenstander had echter niet zitten slapen. Langzaam kwamen ze beter in de wedstrijd en wisten zich te herpakken. Marc kreeg als keeper steeds meer te verduren, maar wist ons vooralsnog vaak op professionele wijze te behoeden voor een tegendoelpunt.

De druk werd uiteindelijk te groot en door een dekkingsfout in de achterhoede volgde al snel de gelijkmaker. Maar dat was nog niet alles, want nog geen 5 minuten erna volgde een duel om de bal tussen Dareck en een van de spitsen van Bruheze, met als resultaat dat de scheids besloot aan de actie van Dareck een penalty toe te kennen. Balen, want we waren zo goed op dreef!

Na rust waren de rollen omgekeerd. Bruheze dreef ons steeds vaker en steeds verder terug op onze eigen helft. Na enkele aanvallen van beide teams, was het Bruheze dat de afstand in score vergrootte. Er moest flink gewerkt worden en vooral onze flanken hadden het te voorduren. Hier en daar wisten we ons los te maken van de tegenstander en de aanval in te zetten. Even leek Frank een voorzet op te kunnen zetten in de zestien van Bruheze. Zijn tegenstander was hem te vlug af, maar liet met zijn actie de bal precies voor onze goed opgestelde Dareck eindigen. Dareck zit de laatste weken in zijn scoringsmood en verzilverde ook deze kans. We kregen weer hoop om deze pot in ieder geval gelijk te eindigen. Bruheze was echter met een heel andere gedachte naar Someren gekomen. Met een mooie voorzet en een nog mooier direct op de slof genomen omhaal maakten ze een 4e doelpunt en moesten we toch onze meerdere in hun erkennen.

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim

Tekst: Marcel

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker