Veteranen: Trend van vorige week zet zich voort

SV Someren Veteranen

Sv de Braak Veteranen A

29 april 2023 17:00

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Deze keer was het de beurt aan De Braak (A) om bij ons de punten te komen halen. Terwijl op het hoofdveld de kampioenswedstrijd van O23 (wat ze ruim wonnen) werd gespeeld met een grote schare aan publiek gingen wij van start met ook wel een handjevol toeschouwers aan de zijlijn.
Ook deze keer moesten we ivm de nodige afmeldingen weer beroep doen op enkele gastspelers waaronder Jorn, Tim en de keeper Erik.
Zoals intussen wel bekend startten wij de wedstrijd weer met het aftasten van de tegenstander. Maar in de 10e minuut kreeg De Braak een vrije trap buiten het 16 meter gebied die door onze keeper Erik met een mooie save gekeerd werd, maar gelijk erna kregen ze de bal weer in bezit en met een afstandschot werd het toch 1-0.
Ook wij kregen daarna een mooie kans door een voorzet van Stefan op Hans, maar die raakte de bal te licht in de handen van de keeper.
De druk van ons voerden we op waardoor Jorn in de 25e minuut een kans vanaf de 16 meter kreeg, maar ook dit schot werd met de voet gekeerd door de keeper. 2 minuten later brak de spits van De Braak door onze achterhoede heen waardoor de 2-0 genoteerd was. Verder gingen de kansen op en neer en kreeg Stefan nog een kans in de 33e minuut door een mooi schot op goal wat wederom door de keeper uit de goal geslagen werd.

Gelijk erna was het rust en heeft Rene de wissels en tactiek aangepast, wat zoals ook vorige week de nodige resultaten opleverde.
Hier speelde Darek een hoofdrol die in de 25e minuut na rust door een corner de bal inkopte en de 2-1 noteerde.
Dit gaf weer vertrouwen waardoor we 8 minuten later door een voorzet van Frank, Darek wederom kon scoren 2-2.
Met deze gelijke stand hebben we de wedstrijd uitgespeeld en ons bij het kampioensfeest van O23 gevoegd.

Maar zoals ook vorige week ook het geval was, speelden we beide keren een mooie wedstrijd maar moeten we eerder gas geven wat kans geeft op de overwinning.
Dus volgende week thuis tegen Bruheze deze kans maar eens gaan benutten.

Link naar filmmateriaal

Verslag, foto's en film: Wim

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)