Veteranen: Revanche NWC deels gelukt

1402SB
BUSSUM
tel. 035-6914185

Twee weken geleden hadden we de thuiswedstrijd tegen NWC met 4-1 gewonnen, dus gingen we vol vertrouwen de brug weer eens over voor de uitwedstrijd. Maar NWC kennende namen ze met dit verlies geen genoegen en waren ze deze keer gebrand op een overwinning.

Onder lenteachtige temperaturen met een beetje motregen floot de scheidsrechter Sjaak voor de aftrap. En gelijk in het begin kreeg NWC via een corner de eerste kans die gelukkig huizenhoog overgeschoten werd. Maar in de 15e minuut was het toch raak door de spits van NWC die buiten het 16 meter gebied wegdraaide van Peter en met een geplaatst schot de 1-0 noteerde. Druk van NWC hield aan waardoor Marcel een spierblessure aan zijn bovenbeen kreeg en gewisseld moest worden met de enige wissel grensrechter Darek, die deze wedstrijd de hoofdrol pakte met zijn wereldgoal.
Gelukkig was onze trouwe supporter Rene bereid om de wedstrijd verder als grensrechter te fungeren, waarvoor onze dank.
Onze wissel hield NWC er niet van om nog een tweetal kansen te creeren waarvan Mark er eentje spectaculair uit hield. Maar in de 30e minuut moest ook onze herintreder Ruud de spits laten gaan en werd het 2-0.
Ook wij hadden nog de nodige kansen voor de rust, maar konden die helaas niet verzilveren.

Dit was niet de bedoeling, dus werd er in de rust een nieuwe aanvalsplan uitgewerkt wat resultaat moest gaan opleveren.
Gelijk gingen we druk zetten wat de nodige kansen opleverde maar nog geen goals opleverde. Dit veranderde in de 20e minuut.
Vanuit een corner werd de bal door NWC uit het 16 meter gebied getrapt, maar daar stond Darek, die vanaf die afstand met een geweldige trap met een boog de bal in de goal schoot. 2-1.
Dit was het sein dat er nog meer in zat, en gelijk erna was er een voorzet van rechts door Tim, die Frank net voorlangs kopte.
5 minuten later kwam Bennie met een counter vanuit eigen helft en pingelde door de defensie heen van NWC en legde de bal panklaar voor Frank die de 2-2 met een geplaatst schot noteerde.
Hulde mannen voor deze inzet , en met dit resultaat konden we tevreden weer de brug over en ons gereed maken voor de wedstrijd thuis tegen De Braak (a)

Link naar filmmateriaal

Foto's, filmpjes en verslag: Wim Schuts

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker