Veteranen weer terug op sterkte!

SV Someren Veteranen

NWC Veteranen

8 april 2023 17:00

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Na de afgang van vorige week tegen Bavos is er deze week hard gewerkt aan het herstel van de blessures en ziekenboeg, wat resulteerde dat er weer eens een echt veteranen team met maar een gastspeler op het veld stond. Dit was ook wel nodig, want onze buren van over de brug NWC waren te gast bij ons, die altijd wel de nodige verassingen in petto hebben. Maar goed de lentezon scheen, en we hadden er zin in.

Het begin van de wedstrijd was zoals gewoonlijk weer het aftasten van elkaars sterkte en zwakte punten, en ging dan ook gelijk op. Diverse kansen werden door Someren niet benut, maar in de 25e minuut werd Ed neergehaald in het 16 meter gebied en een penalty was het feit. De penalty werd genomen door Maarten, die met een hard schot overschoot.
Maar in de 33e minuut gaf Kevin een mooie steekpass aan Ed in het 16 meter gebied die Ed met een geplaatst schot de bal in de linkerhoek schoot en de  1-0 scoorde. Dit was voldoende tot de rust.

In de rust werd de nodige tacktiek besproken en wissels gedaan wat moest gaan lijden tot meer goals.
Dit pakte meteen al anders uit, want na 10 minuten was er de doorbraak van NWC waardoor de 1-1 gescoord werd.
Deze druk van NWC hield nog even aan, maar onze keeper Marc kon de kansen goed pareren. Uiteindelijk kregen we weer vat op de wedstrijd en schoot Kevin van links op goal waardoor de keeper van NWC zo schrok dat hij de bal door zijn handschoenen liet glippen 2-1.

Hierdoor zakte NWC in en gaf het ons weer vertrouwen waardoor door 2 mooie aanvallen op links Tim in de 28e en 30e  minuut de 3-1 en 4-1 kon maken wat ook gelijk de eindstand was.

Al met al had het in de dubbele cijfers kunnen lopen, maar goed de stijgende lijn is weer zichtbaar, en krijgt hopelijk volgende week thuis tegen Olympia Boys weer een vervolg.

PS, tot over 2 weken NWC want dan vind alweer de revanche in Asten plaats 😉

Link naar filmmateriaal