Veteranen: solide overwinning op De Braak

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Het loopt tegen het einde van de eerste helft van het voetbalseizoen. We mogen nog een aantal teams ontmoeten die zich graag willen meten met onze voetbalkwaliteiten. Een van deze teams was afgelopen zaterdag het C team van De Braak.

Ondanks heel wat geblesseerden en afwezigen was het ons toch weer gelukt om een team op de grasmat te krijgen. Bij de tegenstander was dit eveneens het geval geweest, dus beide teams hadden hier en daar wat gastspelers in dienst. Bij ons waren dit Arco van Dijk en Dirk Kerkers en Thijs Sonnemans.

De 1e helft liet veel van de speeltijd twee zoekende teams zien. Er werd aan beide zijden nogal wat balverlies geleden, afgewisseld met korte momenten waarin een doorbraak werd gevonden naar het doel van de tegenstander. Beide keepers stonden een stevige partij te keepen. Er mag zelfs gesteld worden dat Dirk de wedstrijd voor ons gewonnen had! Marc had dus voor een solide vervanger gezorgd!

De Braak C had enkele zeer snelle spitsen in de basis staan, die het onze verdediging soms knap lastig wisten te maken. Helaas voor hen was het ónze spits Frank B. die het openingsdoelpunt wist te forceren. Niet veel later knalde Maarten vanuit ongeveer 20 meter op doel en verraste met zijn schot de keeper van de tegenpartij kompleet, waardoor we met een mooie 2-0 voorsprong de rust in konden gaan.

De 2e helft was de tegenstander wat scherper dan wij. Er ontstonden kansen genoeg, maar elk gericht schot op doel strandde in de handen of op de vuisten van Dirk! Eén actie vroeg om een VAR moment, omdat er bij de tegenstander twijfels waren of de bal niet over de lijn was geweest. Thijs had echter kans gezien om de bal net vóór de lijn voor het doel weg te rossen, dus de wedstrijd kon uiteindelijk met 0 doelpunten tegen worden uitgespeeld.

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim

Tekst: Marcel

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker