Veteranen: We hadden het in de 1e helft kunnen afronden!

SV Someren Veteranen

NWC Veteranen

29 oktober 2022 17:00

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Een derby vormt altijd een weer uitdaging om samen een mooie pot voetbal op het veld te zetten. Dat was in dit treffen tegen NWC ook weer goed gelukt, was het niet dat de Astense spelers uiteindelijk met de winst naar huis gingen.

Onder de arbitrale leiding van Gerrit Vestjes opende Bennie voor ons de score via een versneld opgezette aanval vanuit het middenveld en een mooi afgerond schot voor het keepergebied van NWC. We hadden even daarvoor in de wedstrijd al drie zuivere scoringskansen laten schieten. De verdediging van Asten was in de 1e helft zo lek als een mandje. Ondanks dat onze spits Frank flink op de huid gezeten werd door de verdediging van NWC, kreeg hij meerdere kansen om de wedstrijd al vroeg te beslissen. Ook Jeroen, Bennie en Hans hadden hun namen kunnen zien schitteren in de lijst van opkomende topscoorders. Nog ff blijven oefen heren!

Maar NWC zat ons flink op de huid en trok vrij snel na onze 1e treffer met een mooi uitgespeelde aanval de stand weer gelijk. Het bleef spannend. Wat ze bij de tegenstander echter niet wisten was dat bij een van onze spelers de drang om te scoren opgelopen was tot zeker 200%. Via een prachtige voorzet vanuit de rechterflank door Peter, kon Frank van D. de bal prima op z’n voorhoofd laten kletsen en daarmee een onmogelijk houdbare bal voor de keeper van Asten de touwen in krijgen.

De tweede helft liet een totaal andere wedstrijd zien. NWC had goed overleg gehad tijdens de rust, want binnen enkele minuten stond de stand gelijk en moesten we flink aan de bak. Nu was ónze verdediging zo lek als een mandje, mede door te gretig en warrig voetbal. Een redding van Peter in het strafschopgebied leverde helaas een penalty op voor de tegenstander, waardoor NWC de score kon verruimen naar 2-3. Het leek wel of we de rust niet meer konden vinden om de bal gewoon rond te spelen. De kloof werd nog groter toen Asten de score liet stijgen met een volgend doelpunt.

Het verlies werd in de 3e helft kort weggewerkt. We hebben een week de tijd om de volgende wedstrijd weer met volle moed tegemoet te gaan.

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim