Veteranen: Zware tegenstand door jong veteranenteam

SV Someren Veteranen

SSE Veteranen

24 september 2022 17:00

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Tussen de voorspelde buien door, stonden we zaterdag opgesteld tegen het zeer jonge veteranenteam van Someren-Eind. Er waren er bij die zich die ochtend voor de eerste keer in hun leven hadden geschoren en die nog nat achter de oren waren. Hun wendbaarheid en snelheid maakte echter alles goed, waardoor wij in veel gevallen het nakijken hadden.

SSE liet ons niet rustig in de wedstrijd komen en prikte meteen aan het begin van het duel door onze verdediging heen. Ondanks het grote leeftijdverschil, wisten wij de stormvloed van aanvallen redelijk te keren en kwamen we zelf ook nog regelmatig tot het opzetten van een mooie aanval toe. Omdat wij binnen ons team ook zo voor en na een verjonging zien ontstaan, hadden we met de geslaagde tegenaanval van Jorn over rechts vanuit het middenveld vrij snel een antwoord na de eerste treffer van SSE. Op volle snelheid liet Jorn alle spelers van SSE die hij met zijn soloactie tegenkwam achter zich en loste vanuit de zestien de gelijkmaker.

Het werd een sportieve pot, mede door de strakke leiding van onze scheids Rene, die een potje voetbal op de zaterdagmiddag ook nog niet meteen kan missen. Hier en daar werd er stevig maar correct ingegrepen aan beide kanten als een aanval te bedreigend werd. Uit een vrije trap voor SSE ontstond bijna een 2e tegentreffer, was het niet dat Marc deze knal op meesterlijke wijze uit de linkerbovenhoek weg stompte.

Door een inschattingsfout van deze jongen kreeg mijn aanvallende spits van SSE de kans om gemakkelijk door te breken en werd de 1-2 genoteerd. Het werd een strijd om uithoudingsvermogen en souplesse. We hadden moeite om door het middenveld en de defensie van SSE te breken. Uit een aanvalssituatie in de zestien van SSE raakte Frank B. de bal kwijt door verdedigend werk van SSE. De bal kon echter niet goed genoeg worden weggewerkt en belandde voor de voeten van Martien, die het hoofd koel kon houden en onze 2e gelijkmaker voor deze wedstrijd op zijn naam zette.

Het was volhouden geblazen. SSE kon veel wisselen en sneed vaak vlijmscherp door ons spel heen. Uiteindelijk werden we geklopt vanuit een rommelige situatie in en voor onze eigen zestien en kon SSE met één doelpunt verschil terug naar huis keren.

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim

Tekst: Marcel

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker