Bekerwedstrijd Someren – NWC eindigt onbeslist

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren - Wedstrijden tussen Someren-NWC staan meestal niet garant voor hoogstaand spel en sensatie. Deze bekerwedstrijd was daarop geen uitzondering. Het publiek zag een eerste helft, waarin weinig gebeurde en dus was de 0-0 ruststand een logisch gevolg. In de tweede helft was er iets meer te beleven en doordat beide ploegen eenmaal scoorden, werd de eindstand 1-1. Gezien het gehele wedstrijdverloop een terechte uitslag.

Het begin van de wedstrijd was erg behoudend. Het spel speelde zich voornamelijk af op het middenveld en zo nu en dan kwamen er wat kleine kansen. In de 12e minuut kreeg Mike Verdonschot een schietkans, maar de bal verdween over het doel van Gijs Brüsewitz. NWC had op dat moment overigens het betere van het spel, de oranjehemden waren met name beter in balbezit. In de 35e minuut moest aanvaller Youri van Bussel geblesseerd het veld verlaten. Een inzet van zijn vervanger, Tim van Dijk, werd in de korte hoek door doelman Sil Joosten onschadelijk gemaakt. Ook Someren had nog een mogelijkheid, maar een voorzet van Maico Meulen werd zowel door Koen de Louw als Mike Verdonschot gemist. Vlak voor rust waren er nog twee hachelijke momenten voor het doel van Someren, maar door goed keeperswerk en de lat werd een doelpunt voorkomen.

Someren begon ongewijzigd aan de tweede helft, terwijl NWC drie wissels in het veld bracht. In de 57e minuut was er een gevaarlijke indraaiende voorzet van Robin Rijnders, maar ook nu was doelman Sil Joosten op zijn post. Net voor het uur begon ook Someren spelers te wisselen. Daan van Vlerken, Mike Verdonschot en Dévi Fondon werden gewisseld voor Ron van Stratum, Joep Wijnen en Luc van Berlo. Die wissels zorgden in ieder geval voor meer aanvalskracht. Thijs Martens verhuisde van de linksachter- naar de linksvoor positie en was enkele malen gevaarlijk. Een goede voorzet van Thijs werd in de 63ste minuut door Luc van Berlo onhoudbaar binnengekopt, 1-0. Even daarvoor kwam NWC al goed weg toen een kopbal van Koen de Louw op de lat eindigde. In de 77ste  minuut had Thijs Martens de mogelijkheid om de wedstrijd op slot te gooien. Hij speelde zich prima vrij, maar alleen voor NWC-goalie Brüsewitz schoot hij de bal hard over het doel. Toen Martijn Henst in de 80ste minuut geblesseerd uitviel, waren de Astense wissels opgebruikt en moest NWC met tien man proberen de achterstand weg te werken. Dit lukte ook nog: na een vrije trap van Arne van Geffen, randje zestien, belandde de bal via de Somerense muur met een boog in het doel. Doelman Joosten was kansloos, omdat de bal van richting veranderde. Hierna gebeurde er niet veel meer en na negentig minuten floot scheidsrechter René Meijers bij een 1-1 stand voor het einde.

Someren en NWC gaan na twee wedstrijden met elk vier punten aan de leiding in hun poule. SSS’18 en Olympia’18 speelden met 2-2 gelijk en hebben allebei één punt. Volgende week speelt NWC op ‘t Root tegen SSS’18 en Someren speelt thuis tegen Olympia’18. De beste twee van de poule gaan verder in het districtsbekertoernooi.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Wesley van de Boomen, Kevin van de Voort, Luc Bouwmans, Thijs Martens, Max Sonnemans, Maico Meulen (80, Tijn Welten), Daan van Vlerken (58, Joep Wijnen), Koen de Louw, Mike Verdonschot (58, Ron van Stratum), Devi Fondon (58, Luc van Berlo).

Verslag: Fons Hasselman

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)