Someren 2 speelt gelijk bij Mifano (1-1)

Mifano 2 (zon)

11 september 2022 11:00

Th.J. van de Voort

Sportpark De Ark
Goorsedijk 3
5731PC
MIERLO
tel. 0492-661866

In de strijd om de beker, moest het nieuwe Someren 2 op bezoek bij de reserves van Mifano uit Mierlo. Grote delen van de wedstrijd waren de gasten, zonder groots te spelen, de bovenliggende partij maar het moest zich uiteindelijk tevreden stellen met een punt. Het Somerense doelpunt werd gemaakt door zomeraanwinst Victor Amafina.

Terwijl hoofdtrainer Salim Zeroual nog aan het genieten is van een vakantie, prepareerde assistent trainer John Hurkmans de voor hem grotendeels bekende manschappen voor de wedstrijd. Het doel was om de gastheren vast te zetten en niet in hun spel te laten komen. Dit deed Someren echter te slordig waardoor het de tegenstander niet echt de wil op kon leggen. Toch waren de beste kansen nog steeds voor de gasten. Na een goede actie op links van Rik Bukkems, kwam diens voorzet bij de tweede paal uit bij Dirk Maas. Zijn inzet van dichtbij werd echter ternauwernood geblokt en de rebount werd door aanvoerder Karel de Lau van buiten de zestien over geschoten. Niet veel later kreeg Someren een vrije trap op 25 meter van het doel. Rik probeerde de keeper te verrassen maar de doelman tikte de bal uit de benedenhoek. De grootste kans kwam toen Niels van Santvoort de bal gaf aan Sem Leenen. Sem bereikte Rik Bukkems met een prima steekbal maar de inzet van dichtbij werd door de keeper van Mifano wederom uit de hoek getikt. Aan de andere kant was het wel meteen raak. Someren was even van de wijs na enkele dubieuze beslissingen en Mifano profiteerde meteen. De spits van de gastheren kwam goed door in de zestien en zijn lage voorzet vanaf de achterlijn, kon bij de tweede paal eenvoudig worden binnengelopen. Nog voor rust kreeg Someren nog een kans op de gelijkmaker maar de kopbal van Sem Leenen ging via de verdediger naast het doel.

Na rust verscheen er een ander Someren op de kunstgrasmat. Mede door enkele omzettingen, had de druk van Someren meer om het lijf dan in de eerste helft en Mifano kwam nauwelijks nog van de eigen helft af. Dit resulteerde in vele kansen. Zo bereikte de inmiddels op linksback gepositioneerde Sem Leenen met een, door de verdediging van de Mierlonaren niet goed verwerkte, diepe bal Rik Bukkems. Rik wist van dichtbij de doelman echter niet te verschalken. Niet veel later werd Ties van Baars, op het oog binnen maar volgens de scheids net buiten de zestien, in zijn rug gelopen. De vrije trap die volgde werd door Niels van Santvoort hard ingeschoten. De keeper zag er nu een stuk minder goed uit maar kon de bal met moeite keren en ook de rebound leverde niets op. Toch moest de gelijkmaker er komen. Dit kwam ook door wat Someren nu stukken beter deed, het onder druk zetten van de tegenstander. Vroeg in de opbouw zorgde dit ervoor dat de bal tegen Maxime Hollanders werd aangeschoten en bij Victor Amafina belandde. Victor bevond zicht plots vrij voor de doelman, omspeelde hem handig en schoot de bal in het lege doel. Niet veel later kreeg Someren en met name Tim van den Boomen een fikse tegenvaller te verwerken. Nog koud in het veld, zette Tim goed door richting de keeper maar bij het blokken van diens trap, blesseerde de onfortuinlijke Tim zijn enkel. Someren ging echter wel door met waar het gebleven was. Het was wederom Rik Bukkems die goed door kon over de rechterkant. Met drie-tegen-een leek het een koud kunstje om naar een voorsprong te voetballen. Echter ontstond er wat besluiteloosheid en toen de bal werd teruggelegd, zag de scheidsrechter in een duidelijke handsbal, geen penalty. Enkele minuten later kwam Victor met een goede actie door in de zestien. Zijn voorzet werd door Ties van Baars voor het doel gebracht maar Brent Weekers werd voldoende gehinderd om de bal niet binnen te kunnen koppen. Uit het niets kreeg Mifano ineens de gelegenheid om zelf op voorsprong te komen. Via een counter, kon de buitenspeler naar binnen komen alwaar hij net binnen het strafschopgebied werd neergelegd. Met een sublieme dubbele redding hield doelman Wessel Pape de reserves van Someren echter in de wedstrijd. Vooral de redding bij de rebound was er een om in te lijsten. In het vervolg van de wedstrijd was Someren nog een keer dichtbij de overwinning. Wederom Rik Bukkems kon opduiken voor de keeper maar ook deze keer kwam de doelman als winnaar uit de strijd. De rebound werd door Victor onrustig over het doel geschoten. Hierdoor moest Someren zich tevreden stellen met een punt.

Volgende week wacht de tweede en laatste wedstrijd in de poulefase. De wedstrijd op sportpark de Potacker zal dan plaatsvinden om 11.00uur. Tegenstander zijn de reserves van Mierlo-Hout. De winnaar van deze wedstrijd zal doorbekeren naar de knockout fase. Bij een gelijkspel, is de kans voor Someren ook groot om door te bekeren.

Opstelling Someren: Wessel Pape; Dirk Maas, Rico Sonnemans, Karel de Lau (C), Joey Sonnemans (46. Victor Amafina); Maxime Hollanders, Rik Bukkems, Niels van Santvoort; Mike van der Loo (54. Tim van den Boomen / 59. Brent Weekers), Ties van Baars, Sem Leenen.

SV Someren 1
Deurne 1