Someren 2 uitgebekerd na nederlaag (1-2)

Mierlo Hout 2

18 september 2022 11:00

RJ van Lamoen

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Door een nipte nederlaag tegen Mierlo-Hout zijn de reserves van Someren uitgeschakeld in het bekertoernooi. In een matige wedstrijd, kreeg Someren voldoende kansen maar wist het niet het minimaal benodigde gelijkspel te behalen.

In een koud Someren, begonnen de blauw-witten matig aan de wedstrijd. De gastheren wisten niet echt het spel te maken en de gasten uit Helmond probeerden het spel te dicteren. Mede door hulp van Someren, leidde dit al tot een vroege voorsprong. Bij een ingooi ter hoogte van het eigen strafschopgebied werd onnodig veel risico genomen en in het vervolg hielp Someren elkaar in de moeilijkheden. Mierlo-Hout wist hiervan te profiteren en kwam goedkoop aan een voorsprong. In het vervolg probeerde Someren de rug te rechten, nog steeds zonder groots te spelen. Aanjager Bob van Zon wist wel de gelijkmaker te maken. Een goede en diepe vrije trap van Rik Bukkems, werd door Bob bij de tweede paal binnen gewerkt. Niet veel later was Someren ook dichtbij de voorsprong via diezelfde Bob van Zon. Rico Sonnemans kwam goed door over rechts, gaf een afgemeten voorzet maar Bob miste deze keer voor een verlaten doel. In het vervolg schoot Rik Bukkems, na een goede actie, de bal voorlangs het doel. Net nu Someren het duel onder controle leek te hebben, hielp het Mierlo-Hout weer in het zadel. Na matig druk zetten, konden de gasten doorkomen op de helft van Someren. Toen de bal voor de goal kwam, werd matig ingrijpen genadeloos afgestraft. Dit betekende een flinke domper net voor e rust.

Goed en wel uit de kleedkamer, startte Someren met goede bedoelingen. Deze konden al bijna de ijskast in toen Mierlo-Hout weer eenvoudig door kon komen. Deze keer was het doelman Wessel Pape die in een één-op-één als winnaar uit de bus kwam. Nu was het woord wel aan Someren. Het spel werd beter en het was wachten op de gelijkmaker. Met name via hoekschoppen werd de thuisploeg gevaarlijk. En dan vooral via centrale verdediger Maxime Hollanders. Een kopbal van Sem Leenen ging via de verdediger naast het doel. De daaropvolgende corner werd door Maxime met een omhaal niet tot doelpunt gepromoveerd. Na een schot van Bart Hurkmans, volgde de volgende corner. Dit keer dook Maxime vrij op in de doelmond maar ging zijn kopbal te veel richting de grond om tot meer te leiden. Daarnaast was Maxime nog eenmaal dichtbij een doelpunt maar zijn kopbal ging net naast het doel. Ook een schot van Bart Hurkmans ging naast het doel doordat de bal net te veel op de buitenkant van de wreef werd geraakt. In de tegenstoot was Mierlo-Hout dichtbij de beslissing toen een schot van buiten de zestien door Wessel met moeite, via de lat, werd gepareerd. Op het einde was Sem Leenen nog dichtbij de gelijkmaker maar zijn schot viel te veel binnen het bereik van de doelman. Daarmee was de uitschakeling voor Someren 2 een feit.

Hopelijk volgende week een beter vervolg als de start van de competitie op het programma staat. De competitie wordt afgetrapt met een uitwedstrijd tegen de reserves van Sparta ’25 uit Beek en Donk. Aftrap op zondag 25 september zal plaatsvinden om 11.00 uur.

Opstelling Someren: Wessel Pape; Rico Sonnemans (46. Kevin Tomassen), Karel de Lau (C) (62. Jan Meulendijks), Maxime Hollanders, Dirk Maas (75. Joey Sonnemans); Bart Hurkmans, Niels van Santvoort, Bob van Zon; Rik Bukkems (75. Mike vd Loo), Ties van Baars (46. Sem Leenen), Victor Amafina.