SV Someren 2 stelt klassenbehoud veilig

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

De blauwwitten begonnen niet sterk aan de returnwedstrijd tegen Bekkerveld 2. De winnaar van deze wedstrijd speelt volgend seizoen in de reserve Hoofdklasse. Na 10 minuten kwam SV Someren 2 ook op een 1-0 achterstand. Bekkerveld 2 kon niet lang van deze voorsprong genieten. Het was Freek van Bussel die in de 16e minuut de 1-1 op het scorebord kopte. Dit op aangeven van Tim v.d. Boomen. Nog voor rust kwam SV Someren 2 op een 2-1 voorsprong. Het was wederom Freek van Bussel die ditmaal op aangeven van Devi Fondon de 2-1 tegen de touwen schoot. Dit was ook de ruststand.

Na rust ging Bekkerveld alles of niets spelen. SV Someren 2 kreeg via Tim v.d. Boomen een dot van een kas om op een 3-1 voorsprong te komen, maar hij kreeg de bal niet in het doel. In de 70e minuut was het wel raak voor SV Someren 2. Ties van Baars zijn voorzet, aan de zijlijn, belandde met enig geluk via de paal binnen. In het restant van de wedstrijd kwamen de blauwwitten amper in gevaar. Als team werd de wedstrijd uit gevoetbald en daarmee was klassenbehoud veiliggesteld. Iets wat zeer belangrijk is voor een club als SV Someren.

In de 88e minuut kreeg Freek van Bussel ook nog een publiekswissel. Hij is jarenlang samen met Nick Kusters, Jur Schweren en Robert van Lierop van grote waarde geweest voor de selectie. Al deze 4 spelers zetten er een punt achter in de selectie. Allemaal nogmaals dank voor jullie bewezen diensten!

Daarnaast willen wij de staf en spelers van SV Someren 1 nogmaals feliciteren met hun promotie naar de eerste klasse. Tot slot wil ik de supporters bedanken, maar ook de spelers van Someren 3 en J019-1 in het bijzonder. Het is voor SV Someren 2 een jaar geweest met pieken en dalen en veel mutaties in de teamsamenstellingen. Een seizoen waarin 50 verschillende spelers een officiële wedstrijd hebben gespeeld voor SV Someren 2. Daarom is het ook voor SV Someren 2 zo knap dat zij tijdens de nacompetitie als team van wedstrijd tot wedstrijd gevochten hebben om in de reserve Hoofdklasse te blijven. Iedereen bedankt en geniet van jullie verdiende zomerstop!

Opstelling: Kevin Aben, Niels van Santvoort (86’ Jesse Welten), Rico Sonnemans, Jur Schweren (C), Thijs Santegoeds (53’ Rob Custers), Bram Raijmakers, Luc van Berlo, Mark Oudshoorn, Freek van Bussel (88’ Robert Janssen), Tim v.d. Boomen en Devi Fondon (45’ Sem Leenen, 53’ Ties van Baars).

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)