Veteranen: Ver rijden en ver verliezen

Egchel Veteranen

SV Someren Veteranen

7 mei 2022 17:00

Sportpark De Kuil
dr. Abraham Kuyperlaan 5
1402SB
BUSSUM
tel. 035-6914185

Omdat het team van Someren-Eind niet compleet was en er in de directe regio geen tegenstanders te vinden waren die het tegen ons op durfden te nemen, was onze coach Jan genoodzaakt om over de provinciegrens te zoeken naar een gelijke tegenstander. Nou dat was aardig gelukt! Het werd een echte uitwedstrijd in het Limburgse Egchel.

Dat ze daar ook konden voetballen kwamen we gaandeweg de wedstrijd gauw genoeg achter. Even leek het er aan het begin van het duel op dat we onze zuiderburen wel even een lesje zouden leren, toen Jorn een verkeerde terugspeelbal naar de keeper heel cool verzilverde. Daar was de tegenstander niet zo blij mee!

Wat volgde was een bijna aaneengesloten stroom van aanvalstactieken. Voor onze verdediging was het alle hens aan dek om zich goed staande te houden. En voor het doel leek het wel of Marc last had van de vliegen, want hij had z’n handen er letterlijk vol aan om alle ballen uit het doel te meppen.

Of het nu aan het echte gras lag waar we weer aan moesten wennen of aan het dreigende onweer even verderop, we kregen maar moeilijk grip op het elftal uit Egchel. Gauw genoeg liep de stand op van 0-1, naar 1-1, vervolgens 2-1 en heel snel daarna naar 3-1. Heen en weer rennen was bijna het enige wat er gedaan werd na een of twee passes en zelfs Ruud werd in deze wedloop meerdere keren tegen de vlakte gelopen.

Na rust volgde weer vrij snel het vierde en zelfs vijfde tegendoelpunt door o.a. een blunder van deze jongen. We probeerden stand te houden en even leek het er op dat we door hadden hoe we de tegenstander onder druk konden zetten, gewoon via een eigen verdediger. Frank (2) loste een afstandsschot op het doel van de tegenstander, waarna de bal in zijn vlucht via een verdediger van richting veranderde en de keeper flink over de rooie kreeg. Helaas volgde daarna gauw genoeg het fluitsignaal van de scheids en konden we de klus niet verder afmaken, of was het misschien maar goed dat het fluitsignaal klonk. Misschien mogen we het nog eens over doen, wie weet.

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim