Someren/ NWC Vrouwen 1 - RKSV Nuenen Vrouwen 1

5721LZ
ASTEN
tel. 0493-691973

Wij hadden zoals bekend onze doelstelling al bereikt, Nuenen was zeker van nacompetitie. Kortom een wedstrijd om des keizers baard…. Toch vonden beide teams dat er met een overwinning moet worden afgesloten. Hoewel de avond ervoor nog in de benen zat was het toch Someren/ NWC dat het initiatief nam. Er werd goed gevoetbald, praktisch niks weggegeven en in de eerste helft werden de nodige kansen gecreëerd. De bal wou er niet in. Zelf een gigantische poeier van Ruth spatte uiteen op de lat. Voor rust was dan ook de fase waarin wij het al hadden moeten beslissen. De 2e helft was voetballend niet perse minder maar kansen kregen we niet meer. Op een aantal voorzetjes na en een afgekeurde goal van Shauny gebeurde er niks rond het doelgebied van Nuenen. Uiteindelijk is het een fout in de defensie die hard wordt afgestraft en Nuenen de overwinning bezrogd. Hoogtepunt aan zijde van de thuisploeg. Op zondag 12 september 2021 brak Loes haar kuitbeen en dus al heel vroeg einde seizoen! Vandaag op maandag 6 juni maakte zij haar rentree in de allerlaatste wedstrijd van de competitie onder luid applaus van alle supporters, speelsters en staf.

Na de wedstrijd werd er tevens afscheid genomen van Yvonne. Speelster met een prachtige staat van dienst. Voorop in de strijd en belangrijk voor de ploeg. Ze zwaaide haar “meisjes” definitief uit en zal als supporter de ploeg geregeld komen aanmoedigen. Yvonne bedankt!

SV Someren 1
Deurne 1