Flink aan de bak voor de winterstop

SV Someren Veteranen

RKMSV Veteranen

11 december 2021 15:00

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

In prachtig najaarsweer konden we voor de winterstop nog even ons voetbalhartje ophalen in een wedstrijd tegen het veteranenteam uit Meijel.

Jan had zijn coachingstalenten ook deze keer weer de vrije loop gelaten en dus waren we verzekerd van opnieuw een ijzersterke opstelling. En bij een ijzersterke opstelling hoort een ijzersterke warming-up. Hoewel de oefenrondes van Max Verstappen op de mobiel ook ijzersterke aantrekkingskracht had op enkelen van ons team. Dit had bij Jeroen zo’n spanning opgebouwd in de benen, dat hij aan het begin van de wedstrijd na enkele minuten al meteen gewisseld moest worden.

Na ongeveer een kwartier spelen werd duidelijk dat we te maken hadden met een serieuze tegenstander. Meijel liet zien dat het beschikte over een goed op elkaar ingespeeld elftal. Hun speltactiek zorgde voor flink wat druk op onze verdediging, waardoor zelfs Frank af en toe flink aan de bak moest en zijn doorgebroken tegenstander het nakijken moest geven.

Het eerste tegendoelpunt volgde even later vanuit een aanval over links. De spits van Meijel was ook Peter te slim af en schoot de bal  bijna dwars op het goal het doel in. Een antwoord hadden we niet direct, maar we kwamen wel regelmatig dicht op het doel van de tegenstander.

Ook deze wedstrijd was Maarten weer duidelijk aanwezig in de aanval. Geholpen door mooie assists van zijn teamgenoten lukte het hem om de bal vanuit een verdedigingsfout van een van de tegenstanders vanuit de rebound in het doel te werken, waar de keeper net probeerde om uit het doel te kruipen en de bal met de hand eruit te slaan. En daar laat onze videoscheidsrechter Wim volgens de redactie toch duidelijk zien dat de bal over de lijn was geweest en de irritatie van Maarten dus wel te begrijpen was. Maar onze arbitrage besliste anders en dus zat er niets anders op voor ons om door te ploeteren. Meijel .

Uiteindelijk kregen we er nog een om de oren en gingen er aan beide zijden spelers gehavend het veld af. De wintersport zal rust en herstel bieden, zodat we in het tweede deel van het seizoen weer ijzersterk op de grasmat kunnen verschijnen.

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim