Someren JO19-1 wint van stug IVO JO19-1

5941CZ
VELDEN
tel. 06-22978044

Na lange tijd van droogte is daar eindelijk de 1e competitiewedstrijd voor de JO19-1 van Someren, en kunnen we eindelijk weer onze toeschouwers verwelkomen op de sportparken. Deze 1e wedstrijd brengt ons naar het Limburgse Velden, waar we aantreden tegen IVO JO19-1.

Om 15:00 uur floot scheidsrechter Inci de wedstrijd op gang, en is de start van het nieuwe competitieseizoen een feit. De wedstrijd komt moeilijk opgang door het vele tijdverlies, dat ontstaat door het hoofdveld van IVO, dat bestaat uit een afrastering met reclameborden, waar steeds de bal onderdoor verdwijnt. Ook het voetbalspel is ver onder het niveau op deze kermiszaterdag, vanwege de droge groen/gele grasmat, waar Someren maar ook de tegenstander zichtbaar last van heeft. Pas in de 28e minuut is er een 1e mogelijkheid in de wedstrijd voor Someren. Vanaf de linkerzijde speelt Tom Lintermans, Joep Wijnen in die het spel verlegt naar de rechterzijde waar Dave van Ballegooy de 1 op 1 situatie goed uitspeelt en naar binnen trekt, maar zijn inzet is te zacht om de keeper van IVO te verschalken.

Nadat beide teams weer klaar staan voor de aftrap, is het wachten op de scheidsrechter, maar deze maakt zijn 15 minuten rust volledig vol, waardoor de spelers even kunnen genieten van het zonnetje dat zich ondertussen heeft laten zien in Velden. 10 minuten na rust krijgt Someren zijn grootste kans, waar Kevin Tomassen een uitgemeten steekbal geeft op Jeremy Berger (ingevallen voor de geblesseerd uitgevallen Tijn Welten), Jeremy weet de bal richting de verre hoek te schieten, maar de paal brengt redding voor IVO. Waar IVO de 2e helft alleen maar bezig is met verdedigen en tijd te rekken, is Someren absoluut op zoek naar de 3 punten. In de 85e minuut krijgt Someren een penalty na klunzig verdedigen aan IVO zijde waarbij een handsbal wordt geconstateerd door de scheidsrechter. Dit buitenkansje laat onze spits Luc van Berlo natuurlijk niet liggen, en Someren heeft zijn voorsprong te pakken. Na 97 minuten en geen kansen meer tegen te krijgen mag Someren juichend het veld afstappen en is de competitiestart afgesloten met 3 punten.

Op kermiszaterdag de 1e competitiewedstrijd winnend afsluiten, is altijd prettig met de kermis in het verschiet. Voetballend was het nog niet altijd geweldig, maar dat mag de pret niet drukken! Komende zaterdag is Someren vrij, en hervat het op zaterdag 9 oktober de competitie in eigen huis tegen Deurne JO19-1, aftrap op sportpark de Potacker is om 15:15 uur, tot dan!

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)