Someren JO19-1 wint verdient van Olymia’18 JO19-1

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Een gehavend Someren speelt vandaag tegen Olympia’18 uit Boxmeer. Someren heeft een vijftal afwezigen door verschillende oorzaken, dus krijgt het vandaag versterking van 3 spelers van de JO19-2 en 1 speler van de JO17-1.

Op een koud sportpark de Potacker weet Someren in de 1e helft weinig kansen te creëren, datzelfde geldt voor de bezoekende ploeg uit Boxmeer. De enige kans die het vermelden waard is, is wel meteen een reuze kans, voor de gasten. De spits van Olympia’18 krijgt in de 14e minuut de bal aangespeeld en weet Kevin Tomassen en doelman Kevin Aben al te passeren, maar het is Daan Hurkmans die alert reageert en de bal nog voor de doellijn kan weghalen. De ruststand is 0-0.

De 2e helft komt Someren scherper het kleedlokaal uit en is het in de 55e minuut ook direct raak, een voorzet van Dave van Ballegooy komt bij Stein Deerns, die de bal perfect neerlegt voor de inkomende Luc van Berlo, en Luc heeft met dit karweitje geen enkele moeite, en zet de 1-0 op het scorebord. Binnen de 10 minuten wordt de wedstrijd ook beslist, doormiddel van een lange bal van Kevin Tomassen, komt de bal wederom bij Stein, die herhaalt zijn kunststukje door de bal op het presenteerblaadje te leggen voor Luc, die vanaf randje zestien, de keeper het nakijken geeft, 2-0. In de 75e minuut schiet Dave van Ballegooy het leer maar eens op goal van een meter of 16, maar helaas ziet hij zijn sterke optreden niet beloont worden met een doelpunt, zijn inzet toucheert de binnenkant van de paal, en komt zo weer terug het veld in. Luc bekroont zijn sterke optreden wel met een hattrick, een scherpe voorzet van Dave wordt door Luc listig binnen getikt bij de 1e paal, 3-0. Na 95 minuten fluit de uitstekend fluitende scheidsrechter Cruz, voor het laatst op sportpark de Potacker, en gaat Someren met de 3 punten aan de haal.

Het is spannend in de top van de hoofdklasse H. Komende zaterdag staat de topper op het programma tegen Sportclub Irene uit Tegelen, maar of deze wedstrijd gespeeld gaat worden is op dit moment nog niet duidelijk in verband met de nieuwe maatregelen betreffende de Corona perikelen.