Someren 3 begint competitie met gelijkspel

5383KN
VINKEL
tel. 073-5322437

Na een lange voorbereiding was het dan eindelijk tijd voor de eerste competitiewedstrijd van het seizoen. In het weekend van Zummere kermis trapt Someren 3 op zondag 26 September om 12:00 af tegen EVVC 2. Een mooie middag voor een mooie pot voetbal.

Someren start sterk aan de wedstrijd en begint fel. Het veldspel was goed en EVVC kreeg weinig grip op de inschuivende centrale verdedigers. Hier volgde dan ook een aantal kansen uit. Na een mooie combinatie over links met Joey en Vince ontstaat er een grote kans voor Someren. Na een sterke periode van Someren wordt EVVC gevaarlijk via de corners die vrij makkelijk werden weggeven. Someren laat zich meeslepen in het fysieke spel van EVVC. Er werden dan ook stevige duels gevoerd. Als gevolg hiervan moest een middenvelder van EVVC het veld verlaten met een blessure. In de 40e minuut maakt Someren het spannend door een aantal vrije trappen weg te geven rondom de 16 meter. Na een vrije trap van EVVC bokst Brian de bal weg en via de kluts ontstaat er een vrije schietkans voor de spits van EVVC. Aanvoerder Karel probeert de bal nog uit het doel te houden maar dat mocht niet baten. Someren gaat de rust in met een 1-0 achterstand.

Na de rust begint Someren wederom fel en wordt er veel gecombineerd. Someren krijgt een vrije trap op een mooie plek. Vince gaat achter de bal staan en geeft een sublieme indraaiende voorzet. Niels kopt deze vervolgens perfect tegen de touwen aan, 1-1. Someren gaat wisselen en Klaas wordt vervangen door Patrick. Someren staat vervolgens heel georganiseerd te voetballen en hier volgen dan ook nog aantal goede mogelijkheden uit. Helaas ontbrak het geluk aan de zijden van Someren en bleef het bij 1-1. Het was een intense maar goede wedstrijd van Someren wat genoeg perspectief biedt voor het vervolg van de competitie.
De volgende wedstrijd is een thuiswedstrijd op zondag 3 Oktober tegen Nulandia 2. Aanvang van deze wedstrijd, 13:00 op sportpark de Potacker, tot dan!

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)