Someren 3 verliest met 4-2 van Nulandia 2

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren 3 heeft het prima gelijkspel van vorige week tegen EVVC geen goed vervolg kunnen geven. In de eerste thuiswedstrijd van het seizoen werd er verloren van Nulandia 2. Na een gelijk opgaande eerste helft, stond er halverwege de wedstrijd nog steeds de brilstand op het scorebord. Na rust wist Nulandia de wedstrijd echter naar zich toe te trekken en liep het uit naar een 4-2 overwinning.

Het begin van de wedstrijd was van beide kanten wat afwachtend, en het was Nulandia die de eerste twee grote kansen mocht noteren. Het was aan doelman Brian van Seccelen te danken dat Someren niet vroeg op achterstand kwam, door twee maal goed op te treden en de Nulandse spitsen van het scoren af te houden. Hierna was het was Someren die op voorsprong leek te komen. Na een aanval over links werd de bal na een voorzet terug gekopt op Niels van Santvoort die de bal prima binnenschoot. Echter werd er door de assistent scheidsrechter van Nulandia hinderlijk buitenspel geconstateerd. Het was Somerense spits Klaas van Eijk die achter de doelman van Nulandia stond, maar volgens de assistent scheidsrechter toch hinderlijk buitenspel zou staan. De verder goed leidende scheidsrechter ging hier op onbegrijpelijke wijze in mee. Ruststand 0-0.

In de tweede helft bracht Nulandia een fysiek sterke spits in en ging het nog opportunistischer spelen dan het in de eerste helft al deed. Dit resulteerde vrij snel in de 0-1. Na een lange bal van Nulandia werd de bal door verdediger Karel de Lau ongelukkig tegen de spits van Nulandia aangekopt, die hierna de bal beheerst achter doelman Brian van Seccelen schoof. Hierna bleef Nulandia het betere van het spel hebben wat vrij snel na de 0-1 in de 0-2 resulteerde. Na een aanval over links belandde de bal via een voorzet bij de rechtsbuiten van Nulandia, die de bal op de slof nam en de 2-0 binnenschoot. Even later was het middenvelder Teun van der Sangen die van 20 meter voor de 3-0 aantekende. Sem Leenen wist Someren nog terug te brengen naar 3-1. Een voorzet van Sem viel op gelukkige wijze achter de doelman van Nulandia. Helaas kan Someren het spel niet naar zich toe trekken en kopte het fysiek sterke Nulandia de 4-1 binnen na een corner. Sem Leenen bepaalde de eindstand op 4-2, door in een scrimmage attent te reageren en de bal met zijn rechtervoet binnen te schieten.

Volgende week staat de altijd lastige uitwedstrijd naar Budel op het programma. Het veldspel zal dan beter moeten wil Someren zich revancheren van deze nederlaag.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)